Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Elims
    Två systrar och två bröder

• bubele

Hej igen
    Nu har jag hjälpt till att fixa det sista i andra lgh...är helt färdig. Får stanna hemma i morgon och vara nedbäddad... jag som skulle gå på en jätteintressant föreläsningsdag om sexuella övergrepp. Ja ja, inte mycket att göra åt.

Laila tov på er

• bubele

*Blääääääää* för influensa (mogenfajga här i dag ). Försöker samla kraft för att gå ner till apoteket (ja, det ligger i samma hus men usch vad allt känns jobbigt i dag).

Kollade upp med mag- och tarmmottagningen om medicineringen och det är ingen fara, det enda är att jag troligtvis kommer att vara sjuk lite längre än gemene man. Det kan man ju leva med.

Jag har precis tittat på Våra bästa år och insett att den serien behöver man bara följa en gång om året eftersom allt går så långsamt .

Buddhathe gillar jag. Grönt med bl a björnbär i

• bubele

Vet inte vad det är för märke, jag köper det i lösvikt. Men väldigt gott är det i alla fall!

Elims
    jag tyckte oxå att det var svårt men man blir van fort

• bubele

En liten anekdot angående lakritsthe: På mitt förra jobb hade jag en kollega som alltid drack örtthe och ibland hade hon med sig lakritsthe. Bara jag kände lukten så blev jag illamående - vet inte varför - men det gick så långt att jag trodde att jag var gravid ett tag . Fast det var jag ju inte. Men det måste sett roligt ut, varje gång jag kom in i personalrummet och kände lukten och fick springa ut

• bubele

Chaia
    Jag var ju tvungen att skoja om det själv för att "komma undan" lite. Vet än i dag inte vad det var i theet men jag reagerar fortfarande likadant. Kan sägas att min f d kollega, som också är en nära vän, inte dricker lakritsthe när jag är hemma hos henne . Fast min reaktion kanske bara hänger samman med Friggs lakritsthe, finns det något annat?

För ett par år sedan vill jag minnas att det var lite populärt att köpa färdiga gör-ditt-eget-the-paket i vissa affärer, man fick en liten plastpåse med diverse ingredienser.

Min syster köpte faktiskt riktigt chaithe åt mig när hon var i Indien, men det är så supersött om man följer receptet att det man köper i lösvikt här hemma nog är godare .

Grönt med mynta är rätt gott annars. Och grönt med citron.

• bubele

Tili
    Såååå avundsjuk på dig som skall åka till Israel, har inte varit där på 6 år nu. Tyvärr .

• bubele

Nyb
    Pizza, vad gott . Är det imorgon ni flyttar? Färdigpackade nu?

• bubele

Mayasmama
    roligt att se dig här igen, undrade just vart du tagit vägen .

Blir nog ingen pesach för mig heller (iofs har ju vårt enda firande bestått av maten eftersom vi hoppat över de religiösa bitarna tidigare år), just nu känns det inte som om jag orkar ta tag i allt. Men det kanske kan ändra sig

Hur länge är det de skall vara i Israel?

Svar på tråden Hey Jude!