Hey Jude!
På tal om pommes.. Dottern fick smaka det för fösta gången i dag och oj, vad gott hon tyckte att det var Hon åt upp hela min portion
På tal om pommes.. Dottern fick smaka det för fösta gången i dag och oj, vad gott hon tyckte att det var Hon åt upp hela min portion
He he.. Här är en nattuggla till i alla fall
Vi hade kul!! Lite sockervadd och pyssel, lagom mycket action för dottern en söndag eftermiddag
Du har också tänkt på det där med matoset alltså??!! Jag stinker fortfarande hamburgare, men goda var de! Dottern fick smaka pommes frites för första gången och det slutade med att hon åt upp hela min portion
Ha ha.. "Den stora potatishelgen".. Det är ju precis vad det är! (Tur att hon inte är allergisk mot potatis åtminstone
)
Hur gick mötet? Hann du få i dig middag någon gång?
Jag sitter här och funderar på att krypa till sängs, men jag sov ju så länge i morse att det är svårt
Ja, det är verkligen hög tid att gå och lägga sig! Tur för mitt samvete att jag inte är den enda som sitter här
Nä, nu måste jag slita mig!
Sov så gott, vi ses i morgon!
elims
Det heter "gelésocker multi" och tillverkas av Dan Sukker. Jättebra att använda till efterrätter t.ex. panna cotta.
Annars skulle "Blue Dragons" asiatiska sortiment vara intressant. De har ju allt möjligt för asiatisk matlagning.. Såser, kryddor, risvinäger, tofu (min favorit!!)m.m.
Spännande med en uppdaterad lista!
Hattifnatt
Bakning är alltid trevligt och det doftar så gott med nybakt bröd!
elims
Jag kom på ett par saker till som vi använder mycket..
En havrebaserad mjölkfri yoghurt som heter Yosa
Mjölkfri barngröt. En från Nestlé som heter Sinlac och en som heter EkoGo.
Många barn är ju känsliga för komjölk, så intresset är nog ganska stort för dessa produkter.
tutim:
Svärmor bakade till oss i fredags. Hon hade en fyllning gjord av katrinplommon och vallmo. Var jättegott. Annars är jag van vid fyllning av enbart katrinplommon.
På Purimfirandet i går var det några tjejer som sålde homentaschen, de hade tydligen hallonfyllnig i vissa. Har aldrig hört om det, men hallon är ju gott
Monsa: Lycka till med uppkörningen! Det kommer säkert att gå jättebra! Själv är jag inte ens i närheten av att skaffa mig ett körkort..
izabelle32: Förstår att det känns trist att vara sjukskriven... Hur går det med sonen? Orkar du ta hand om honom eller är din man föräldraledig?
Chana: Hej och varmt välkommen!! Åh, det låter så härligt att bo i Paris! Hur länge har du bott där?