Inlägg från: En helt vanlig mamma |Visa alla inlägg
  • En helt vanlig mamma

Hey Jude!

tyvarr stumpan...min hjarna har gatt pa semester och jag sniffar grillat och smuttar pa ol...har redan tomt chipsskalen, men det ar ju en annan sak

• En helt vanlig mamma

Min man trivs ganska ok i Sverige, men sa har han ju flyttat runt i stort sett hela livet. Han ar inte riktigt hemma i israel eftersom han har hunnit bo lange i Ryssland och USA ocksa. I Israel flyttade de runt massor ocksa...

Men, sa lange min man har ett jobb som han trivs med och nagon an ar det ju ok. Vi bor bra, har det battre ekonomiskt an nagonsin innan, vi grillar pa var gard och Pavel kor en bra bil till sitt jobb. I Israel skulle vi ha det sa knapert finansiellt att det skulle nog undergrava kanslan av att bo dar...

Men, visst ar det tungt att lamna Israel, men jag kanner dte nastan likadant nar vi lamnar min familj i Norrland efter semester dar..

• En helt vanlig mamma

Jag ar har o pavel skjuter onda troll pa sitt alskade x box...

Det ar trakigt att hora att du later sa uppgiven Mayasmamma...Och visst ar dte trakigt att kanna sig som boven i dramat for var man bor. Sverige ar ju valdigt olikt Israel, spec. manniskors mentalitet...
    Men, det ekonomiska och tryggheten ar ju otroligt viktigt och an viktigare om man har basn, sa jag forstar att du inte vill dit ner och slava for nastan ingenting...

• En helt vanlig mamma

Kan ju saga att vi har ung. samma avtal som er...Kan Pavel forsorja mig kan jag flytta ner...Jag ser inte sa stora mojligheter for mig att arbeta som larare dar nere och har vi barn vill jag kunna tillbringa tid med dem...

• En helt vanlig mamma

Tutim,
    Jag hoppas ni hinner njuta av de sista dagarna nu och nar ni kommer hem har varen forhoppningsvis gjort sitt intagande och allting blir ju sa mkt lattare da...

Elims,
    Visst gor kontakter en hel del, men precis som du sager maste man nog vija annu mer... att vara fattig i israel ar mer utsatt an att vara fattig har i Sverige...

Kiralves, ar din man ocksa Israel?

Urk, maste plugga lite nu, har ju helt glomt bort all litteratur som skall lasas till pa onsdag...

• En helt vanlig mamma

Aha, vet en tjej som bode dar...Det ar ju ganska nara hem for honom da, ar ju alltid ngt

• En helt vanlig mamma

Usch, vad livet kan vara orattvist ibland...Min kollerga oc van fick ett barn i helgen som ar sa svart sjuk att han ev. inte overlever och gor han det blir dte ett svart liv. Han har samma hudsjukdom som pojken Tille som nyligen gick bort...

Jag ar sa ledsen och skakad att jag inte orkar nagot...

Vad gor man?

• En helt vanlig mamma

hej Tjejor...

Har precis varit hos grannen och lamnat en chokladtarta...De kom forbi med mat forra veckan...De ar kanontrevliga, men talar sa lite svenska attd et emellanat blir lite jobbigt...

I alla fall trevligt att halsa pa hos grannarna

Ar fortf. dacakad efter beskede om min vans barn...SKulle eg. plugga ikvall, men ska val ga och lagga mig snart, har s aont i huvudet efter alla tarar och tankar...

• En helt vanlig mamma

jag vet inte hur de ska orka...Hur gar man vidare i en sadan situation? Och hur kan man varje dag vakna och se sitt barn lida sa mkt och all kroppskontakt gor honom sa sjuk, sa sjuk...

• En helt vanlig mamma

Njae, de vet inte annu om det ar den mest allvarliga varianten, men det lutar at det da han foddes med mkt sar...De far bara vanta och se vad alla provresultat sager...

Hur ar det med dig?

Svar på tråden Hey Jude!