Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Hej!
    Nu är jag hemma efter härlig 11-timmars arbetsdag, lite kvällsmat och bad. Måste verkligen försöka gå och lägga mig tidigare ikväll (jobbar iofs "bara" 10 tim imorgon men ändå....hallååååå *ropar på mitt sociala liv som inte hinns med*)

Mynta ja...nåt tips på var man kan köpa riktig att ha i the, inte sådan man har i mojitos (till dem använder jag myntan i kruka)

• bubele

När jag var i Israel -97 och skrev min c-uppsats och bodde på vandrarhem i Haifa, fick jag the med mynta av en kille i personalen. Jag hade problem med min mage och han gav mig det trots att hans mamma hade gjort i ordning det för att han skulle ha under sin jobbkväll (nämnas kan också att han var närmare 30....mamma hade gjort the, haha). Snällt var det i alla fall

• bubele

Chaia
    absolut inte, egentligen jobbar jag kväll onsd och torsd men både i dag och imorgon dök det upp saker som jag inte kunde styra om till andra dagar...hade tyvärr inte möjlighet att ändra på kvällsbokningarna heller. Men jag var sådär road av att först sitta på en heldag med arbetsgruppen om utvecklingen etc för att sen åka till jobblokalen och ha en timmes ART (aggression replacement training) med en ungdom. Helt slut var jag när jag kom hem...
    Men humöret är i a f tillbaka till det normala nu

• bubele

Chaia
    Jag gjorde fem av mina tio intervjuer där, med barnbarn till överlevande efter Förintelsen. Jag skall ju alltid göra det lätt för mig så jag skrev om multigenerationella trauman.

Ja, vandrarhemskillen var trevlig. Jag var hemma hos hans mamma och åt shabesmiddag oxå, han tyckte så synd om mig som var ensam judinna där . Min mamma var hysterisk i telefon och tyckte inte alls att jag skulle åka med honom nånstans eftersom han säkerligen skulle våldta eller styckmörda mig. Men som sagt, han var bara trevlig. Fast visst, lite naivt var det nog från min sida att bara sätta mig i en bil och åka iväg med honom. Och det innan han hade visat kort på sin flickvän

• bubele

Nu skall jag lägga mig i sängen och läsa lite tror jag. Vet ni, mina katter har lärt sig att öppna sovrumsdörren när den är stängd . De vill ha mat vid fyra-fem på morgonen och då brukar jag stänga ute dem från sovrummet istället, måste ju sätta gränser . Men nu hoppar de upp på handtaget och öppnar dörren istället och kommer ändå in och jamar och biter mig i öronen och är allmänt störiga. Så mycket för den ambitionen att vara en god gränssättare. Funderar allvarligt på att barrikadera mig därinne i natt, får sätta nåt för dörren

Fast det kommer jag ju aldrig att göra, är alldeles för snäll....

Sov så gott alla sen

• bubele

Hej alla!
    Vilken aktivitet det har varit här sen i går när jag var inne! Nyb och Monsa - grattis grattis .

Jag känner mig mer död än levande här efter att ha jobbat 11 timmar två dagar i rad. Jag vet att en del inte tycker att det är mycket men jag har inte den orken just nu. Dessutom är det Sibirien här och det är inte jättebra för mina leder *tycker synd om mig själv och mina knän*. Jag har i alla fall fått tag på en jättebra familjeterapeut i dag så jag och exsambon har första träffen med henne nästa fredag...håll tummarna!

Apropå glassbakelser så måste jag tipsa om en självklar favorit:
    www.arla.se/Default.aspx&RecipeID=15630

• bubele

KidA
    Visste inte att man kunde vara allergisk mot kakao - är det för att det är en böna oxå uprspungligen?

• bubele

KidA:
    Tofulineglass? eller sorbet?

Nu har jag precis badat....lite skönt för värkande leder

• bubele

Marcink
    Eftersom du är inloggad ställde jag naturligtvis frågan till dig oxå

Svar på tråden Hey Jude!