Hey Jude!
elims:
Jag kollade på församlingens hemsida nu.. Är det tivolit på Centret du menar eller något annat?
elims:
Jag kollade på församlingens hemsida nu.. Är det tivolit på Centret du menar eller något annat?
elims
Tack
Ja, någonting måste vi ju vara med på iallafall! Kollade lite på Chabads hemsida, det låter ju kul.
Hur är det egentligen i Jeshurun, måste man vara medlem där, eller är det bara att komma?
fajga:
"VI" ska gå och äta frukost??!!
Jag hittade ett recept på nätet som hette sillpuck och det såg så gott ut, så jag ska försöka mig på en vegansk variant. Det kan ju inte mer än misslyckas
Vad gott det lät med din kavringstårta.. precis mat i min smak
fajga:
Kul att ni hade det trevligt! Kan se din exsambo med en stawberry daquiri
mayasmama:
Jag önskar också att denna förbaskade snö kunde försvinna. Jag vill ha vår och sommar!!
Vi har inte vaccinerat mot tbc. Än så länge har vi inte ens fått klartecken att vaccinera dottern med MPR-vaccinet p.g.a. hennes äggallergi, så det får bli en senare fråga.
MPR = mässling, påssjuka, röda hund.
Den sprutan som ges vid 18 mån ca. Detta vaccin och vissa andra som influensavaccin är odlade i ägg och eftersom dottern är så pass känslig mot ägg har vi inte fått klartecken att vaccinera henne än. Kanske kan vi göra det, kanske inte..
Hattifnatt:
Aha, där ser man.. Bekvämt att sjukdomarna börjar på samma bokstav då
Fästingvaccin är också ett levande vaccin som vi måste se upp med. Förhoppningsvis kommer vi kunna vaccinera dottern, men en sak i taget.
fajga:
Det är MPR som varit omtvistad, men det finns inte så mycket vetenskapliga belägg för det.
Ha så mysigt ikväll
Jaha, så var det söndag kväll igen... Helgen går så fort..