Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

tutim

Ja, visst gjorde Monsa ett bra namnval på tråden!!

fajga

Du ser ganska kattlik ut

• Chaia

elims

Nä, jag tänker mig fajga som ganska lång och smal. Brunt hår uppsatt i en hästsvans och ganska piffig överlag.. gröna ögon..

• Chaia

Den är verkligen beroendeframkallande den här tråden Vi kanske borde skriva en varning i trådstarten

• Chaia

kidA

Förstår att du är trött!! Inte lätt när man inte får sova..

Den där gungan från Fischer Price hade vi också. En riktig livräddare! Ett av våra bättre köp faktiskt

Hur mycket vägde Noah när han föddes? (du var ju lite orolig för det..)

• Chaia

kidA

Jamen, det är ju inte så knubbigt.. han är ju ganska "lång". Min dotter vägde 3700 g och var 48 cm, så hon såg rätt knubbig ut fast hon inte vägde så mycket.

En sötnos är han iallafall

• Chaia

Hattifnatt

Det är konstigt det där med storlekar.. Dottern var ju ganska knubbig, men ändå hade vi storlek 50 i många veckor (i början var det för stort). Jag blir alltid så förvånad när jag hör om bebisar som inte kommer i vare sig 50 eller 56 i början.. Kanske längden är det som avgör mest?

• Chaia

Måste tipsa om en sida www.chabad.org/

Här står verkligen allt! Man kan lyssna på judiska sånger, melodier från synagogan, borsdbönen.. Det finns väldigt pedagogiska filmer om shabbat m.m. (tänk dokumentärer man fick se i skolan )

En liten varning för att det är ganska mycket moralkakor

• Chaia

Hattifnatt

Menar du att folk skulle titta snett på dig om du lyssnade på "rebben leder en sångstund" ??

Svar på tråden Hey Jude!