Inlägg från: Hattifnatt |Visa alla inlägg
  • Hattifnatt

Hey Jude!

Vill bara tala om att jag fortfarande finns, om än inte så mycket i cybervärlden, jobb och åter jobb och studier och familjen tar upp all tid - men i morgon arbetar jag hemifrån, så då

• Hattifnatt

Marcink - men har inte judiska församlingen en liten brasklapp på sin hemsida om att de accepterar barn till judiska fäder och icke-judiska mödrar som medlemmar men att det inte innebär att man nödvändigtvis accepteras av andra församlingar? Eller minns jag fel?

Fajga- varma bad är en mänsklig rättighet
    När vi reparerade vårt ganska lilla badrum och skulle sätta in nytt badkar, tvingade jag maken att i affären krypa ner tillsammans med mig i det tänkta demobadkaret för att se attt vi skulle få plats båda två (det fick vi) Maken såg dock lätt besvärad ut...
    Har du redan hämtat dina matze? Trodde det var först 5 april?

Jag har jobbat ruskigt mycket denan veckan, fast jag officiellt bara jobbar 55%, men i dag är jag hemma hela dagen, skall mysa med Hedvig och bara sköta lite jobb per telefon och e-post tänkte jag.
    Kanske baka challe också. Tänkte testa receptet i judisk mat i svenskt kök.

• Hattifnatt

Dez - kikade just i nhos dig men kom via betaversionen och kunde inte lämna ett meddelande, ingen gästbok tillgänglig.

Chaia - man måste faktiskt få lov att testa varan innan man köper den för det ändamål den skall användas till
    Håller styvt på din man!

• Hattifnatt

God morgon allesammans!

Här är vi alla vakna och pigga (nåja) sedan sjusnåret....

Fajga: är du i full gång nu och grejar inför dagens alla kalas?
    Hoppas det blir lyckat! Vad skall du bjuda på ( det här är ju en tråd om MAT)

Tutim - vilken sida med kläder med judiskt tryck?

Mayasmama- usch så trist med feber! Det går visst mycket sådant just nu hörde jag.

Nyb: skönt att det rett ut sig, rejäla gräl är plågsamma ur många aspekter, man blir faktiskt ganska urlakad av dem.

• Hattifnatt

God morgon!

Jag har jobbat-jobbat-gått kurs-gått ännu mer kurs senaste dagarna och inte varit inne på FL alls. Och nu strax iväg till dagens kurs
    Ville bara tala om att jag finns fortfarande!

Fajga - så skönt att du och exsambon känner att det är värt att fortsätta och att arbeta vidare på förhållandet! Jag som träffat er IRL har ju alltid hoppats på det, ni var ju så fina tillsamman!

Izabelle - vilken otroligt klumpig barnmorska du hade på ditt ul!!!

Marcink - så tråkigt med din morfar, även gamla släktingar lämnar stora hål efter sig. Jag saknar fortfarande min mormor som avled för tre år sedna mycket, tänker på henne varje dag.

Nej, nu får jag rusa!

• Hattifnatt

Stackars lilla Agnes!

Jag har jobbat så mycket det senaste, så i dag har jag semester, barnen hemma hela dagen, och vi hade planerat en utflykt till en väninna mned barn i samma ålder - men de hade fått magsjuka så dit åker vi INTE

Men istället bakar vi bullar, sonen har precis fått "Hitta Nemo" på DVD som han nu ser för femtioelfte gången, och vi har en mysig dag hemma tillsammans!

Jag måste fråga om challe - jag provade det äggfria receptet i den svenska judiska kokboken men tyckte det blev för salt.
    Är det någon av er som provat det?

• Hattifnatt

God morgon!

KidA och Marcink - så oerhört söt han är lille Noah, och så gôtt när de börjar skratta på riktigt!Just den där interaktionen mallan barn och föräldrar i början är ju så speciell!

Nej, var är Monsa? Ute och kör bil hela dagarna ?

Mayasmama : den sista tiden går fort tycker jag, fram till typ vecka 38, sedan saktar det ner och varje dag sniglar sig fram!
    Hur är det med namn, är nu överens om Shiri ( så fint!)om det blir en flicka? Pojknmn?
    Tror jag tappat bort detta i allt annat som avhandlas i tråden

Fajga - jag har kört viktväktarna lite av och till under hösten, i samband med att jag slutade amma Hedvig, och gått ner fyr akilo kanske ( hade hoppats på 5-6 kilo så lite kvar) och tycker faktiskt att det fungerar väl. Köpte lite kokböcker och har lagat en hel del ur dem, mycket är riktigt gott!
    (min minnesbild av dig är dock att du är smal, så att du gått ner tolv kilo låter lite märkligt i mina öron, är det någonting kvar av dig?!). Eller ligger det en och annan kanelbulle mellan då och nu..?

I dag skall jag gå och klippa mig, lite lagom traumatioskt. Jag rä en sådan som har långt hår, till midjan, och hatar varje besök hos frisören ochdrar mig alltid för det. Så nu är det femton månader sedna sist...och ändå ser jag rysligt olycklig ut i frisörstolen och piper - " inte så mycket , helst ingenting alls" trots att jag ju ser att ett par centimeter måste ryka....
    *redan stressad*

Nu skall jag begrunda det här med bröd som diskuterades i går!

• Hattifnatt

Nyb: Ledig eftermiddag med barnen, bakat, lekt med lego, plaskat i vattenpölar - giltigt förfall?

Fajga - känns ok att skriva "blivande sambo" nu i st f "exsambon"?

Namn - Fajga, är det samma som Faigele/Feigele?

Korta pojknamn: Yaniv, Yigal? Isak?

Svar på tråden Hey Jude!