Inlägg från: Anonym (en timma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en timma)

Vad är bäst för barnen?

mitt ex vill ha barnen varannan vecka... så att hans tjej kan ta hand om dem och sen får han träffa dem en timme om dagen. Han jobbar mycket. 

Nu bor dom hos mig och går på dagis 5 h/dag och sen är dom med mig, 

Vad är bäst för BARNEN? Dom tycker redan att det är jobbigt att åka till pappa. 

Hans tjej kom in i bilden i julas dessutom och har bara träffat barnen varannan helg sedan dess. 

• Svar på tråden Vad är bäst för barnen?
  • Anonym (en timma)

barnen är 3 och 4 år.. när vi hade varannan vecka tyckte dom att det var ännu värre. 

Det äldsta barnet oroade sig i flera dagar innan han skulle byta hem för att han inte ville flytta runt.. han visade det TYDLIGT och nu är han extremt mycket lugnare och nöjdare... Han tycker att det är jobbigt innan han ska dit men kul när han är där.. men övrig tid är han som vanligt och är glad och trygg.. men det märks att han oroar sig över att behöva byta hem.
    Lillebror däremot verkar inte bry sig så mycket. 

• Anonym (en timma)
    Anonym (***) skrev 2014-03-02 19:51:19 följande:
    Fast flickvännen är ju pappans familj nu, varför skulle inte barnen kunna vara med pappans nya familj?
    flickvännen har själv två SMÅ barn och har bara funnits med i bilden i tre månader... 
  • Anonym (en timma)
    Litet My skrev 2014-03-02 22:09:30 följande:
    Slutar pappan tidigare någon dag? Tex skulle umgänget kunna vara varannan helg plus en övernattning i veckan om pappan slutar tidigare så blir det tätare.
    jag har sagt åt honom att det vore bättre isf om han tog ledigt en dag i veckan och ägnade en hel dag åt dom istället för en timme per dag.. och att, om han säger till några dagar innan, kan få ha dem ifall de vill göra något speciellt den helgen dom är hos mig.. 

men han gnäller bara.. jag hade inte heller velat träffa dem så lite som han gör.. MEN jag skulle heller aldrig jobba sådana tider heller.. jag själv har ju inte ens det alternativet idag :P Han kunde dra ner på sina utgifter och vara hemma mer med barnen istället! 

Barnen har redan haft det tillräckligt jobbigt med flyttar hit och dit, separation, olika partners (han har bytt tre gånger på ett år) och nu ska pappan även flytta IGEN tillfälligt tills han hittar något ordentligt.. tycker att han kan lämna barnen utanför sitt röriga liv så dom slipper lida i onödan... 
Svar på tråden Vad är bäst för barnen?