• Mallis87

Vad man inte fick veta innan

Det jag blev förvånad över som var jobbigt:

- Att behöva pumpa igång mjölken, då min dotter var 4v tidigt född och inte ville suga. Trodde att det bara skulle "strömma till", men tyvärr kom det aldrig igång riktigt och gav upp amingen efter tre månader.

- Att det skulle kännas jobbigt att amma offentligt/hemma hos någon annan. (Beror nog på att det aldrig rann till )

- att min flicka sov konstant i 1,5 månad, vaknade bara för att äta och somnade direkt. Lyx tycker nog dom flesta, och jag också i efterhand, men var verkligen orolig och undrade "är det normalt att hon sover så mkt"

- att man grät för minsta lilla de första veckorna.

- att kolik/missnöje/gnällighet/magont kan sitta i länge. För min flicka började det vid 2mån och har inte blivit bättre förrän nu förrän vid 5mån...

- att jag inte kände obeskrivlig kärlek till henne direkt, utan den växer sig starkare för varje dag. (Har alltid älskat mitt barn över allt annat, inte så jag menar)

Det jag blev förvånad över som var positivt:

- magen försvann typ när bebisen kommit ut!

- att smärtan faktiskt försvann direk efter hon var ute som man hört många säga.

- att sys (2stygn) inte kändes ett dugg

- att det inte gjorde ont att göra varken nr1 eller 2 direkt efter förlossningen.

- att man fixar det mesta bara man planerar bra och är ute i god tid innan man tex ska åka iväg. Hatar att komma försent :)

Svar på tråden Vad man inte fick veta innan