Anonym (Ledsen tjej) skrev 2014-03-02 12:24:01 följande
Han spelar dock fortfarande på odds i tex fotboll vilket gör att jag tvivlar på att han faktiskt har slutat spela på riktigt. Han är verkligen en energitjyv.
Han säger att han vill att vi går långsamt framåt, vilket för mig känns som om han varken vill släppa taget om mig eller vara med mig. Han har svårt att nå sina känslor men säger att han älskar mig och tror och hoppas att vi jan finna tillbaka när han fått rätsida på sitt liv. Jag har läst mig till att det är vanligt att spelmissbrukare stänger av känslor, så jag hoppas att det är det de handlar om..! Jag funderar på om jag måste vara hårdare. Han vill inte berätta för sin familj, som jag vet skulle stötta honom. Jag funderar på att kräva att han antingen delar med sig av vad som hänt till sina föräldrar eller gå med mig och prata med någon så att vi tillsammans kan reda ut detta trassel. Just nu står han och trampar på samma ställe och jag känner att han måste börja gå framåt annars ändras ju ingenting. Jag kan inte hjälpa honom helt på egen hand, han behöver stöttning! Vad tror du om det kravet?
HAN vill varken släppa taget eller vara med dig - medan han mycket väl vet vad du vill o ger inte mycket av sig själv. Det är att hålla nån på sträckbänken, som sagt var!
Han vill inte berätta för sin familj o det verkar osäkert med samtalskontakten, plus att han fortfarande spelar på Odds; allt detta låter inte bra! Visst, kräv att ni går tillsammans o pratar med nån. Orkar han inte med att anstränga sig ens det lilla för din (er) skull, så vet du.
Tänkte också på vad som stod i ts att han blir irriterad när du är ledsen o att du ger o ger men får inget tillbaka. Usch!