Inlägg från: Sanden86 |Visa alla inlägg
  • Sanden86

Hjälp mig! Min dotter dog 11 dagar gammal

Jag vet inte hur jag ska överleva detta ..
    Min dotter föddes i vecka 24+1 då dom efter att ha försökt stoppa förlossning var tvungen att sätta igång den istället för att jag var väldigt sjuk i infektion och hon blev sjuk pga det.

Läkarna fick jobba med henne länge , ca 9-10 min efter förlossningen då hon var i så dåligt skick men denna underbara läkare lyckades rädda hennes liv.
    Dom förberedde oss sen på att hon fått en väldigt dålig start o vi skulle ta allt timme för timme.
    Hon höll sig mitt alla odds stabil och redan dagen efter andades hon "själv" endast med hjälp av cpap.
    Allt gick så bra och läkarna var förundrad över hur stark hon var och livlig så de undrade tom om hon verkligen bara var 24 veckor.

Den underbara läkaren som räddade henne liv hade ett samtal med oss efter en vecka o blev rörd till tårar för hon var så glad för att våran Alma inte följde "regelboken" över hur det "borde" sett ut med tanke på omständigheterna.

Dagarna gick och hon fick lite hjälp av respirator ibland men det var inget konstigt då hon var så liten men ville andas själv.

Så i söndags, vi var där o hade henne på bröstet flera timmar under dagen o allt var som vanligt, trodde vi iaf.
    Hon bajsade vattnigt o det luktade lite surt så de bestämde sig för att ta prov på det men ingen misstänkte något allvarligt. Inte vad som sa iaf.

Kvällen kom och henne temp sjönk liten. Läkaren bestämde sig då för att sätta in antibiotika.
    Men det var försent.
    Blodet visade sig vara surt och magen svullnade.
    Pulsen sjönk fort och de fick ge henne adrenalin för att få igång allt så hon skulle kunna bli stabil nog för röntgen. Hon fick även olika mediciner, blod och dropp.
    Pulsen blev bättre, ett tag.
    Röntgen hanns aldrig med då hennes puls återigen sjönk och ingen mängd adrenalin hjälpte.

Vi fick ta ut henne ur kuvösen och hon gick bort efter en stund i min famn.

Våran älskad starka kämpe!!
    Hon kämpade så hårt, mot alla odds!
    Alla var så imponerad över hennes framsteg o så helt plötsligt dör hon inom loppet av några timmar!!

Hur kan det hända?!
    Jag såg hur ont hon hade, hur hon led i slutet av magsmärtor men kämpade ändå på!
    Våran älskade Alma!!

Hur ska man kunna leva vidare efter detta!!

• Svar på tråden Hjälp mig! Min dotter dog 11 dagar gammal
  • Sanden86

Tack!

Hur är det meningen att man ska kunna klara detta?

Allt känns ibland bara som en hemsk mardröm.

Och när läkarna pratade med oss kändes de som dom pratade om någon annan. Inte våran älskling!

• Sanden86

Tack för era svar!

Jag kan bara inte förstå hur det kunde gå så fort.

Allt var bra o på bara några timmar så var hon borta!

O smärtan jag såg på henne kommer jag aldrig glömma!

Allt gick ju så bra!!

• Sanden86

Tack för era svar! Känns skönt att få skriva. I morgon ska vi träffa Fonus .. Varför ska jag behöva planera min dotters begravning?! Varför ska någon behöva göra det?!

Fy fan vad livet är orättvist.

Jag känner mig död inombords.

Har börjat skriva lite iaf, i en blogg ..

Har min sambo att prata med som är min klippa!! Någon annan vågar jag inte prata med.

mammatillngelnalma.blogg.se

Finns de fler med bloggar som jag kan läsa o se hur andra hanterar och överlever ?

Svar på tråden Hjälp mig! Min dotter dog 11 dagar gammal