Dottern svårväckt på morgnarna
Jag förstår dig helt och hållet. Jag har 2 morgontrötta tjejer och det kvitta hur de sovit på natten är alltid lika svåra att få upp på morgonen fortfarande idag vuxna. Det bästa är om man kan hålla så fasta rutiner så möjligt alla dagat i veckan med sömnen. Men det är inget kul att gå upp hur tidigt som helst på helgen, Vi hade tur då sonen var morgonpigg och alltid uppe innan tuppen gal, så vid 8 åt vi frukost även på helgerna. Lät vi döttrarna sova länge blev det svårt att somna = svårare att komma upp ännu svårare att somna osv. Så vid 8 försökte vi att ha dem i säng och då hade vi det vi kalla vuxentid så pappa och jag kunde prata utan barn som kallade. Sonen sov och tjejerna var på sitt rum i sängen lyssnade på band läste eller gjorde något annat i sängen. Det tog tid för dem att somna men de vila sig iallafall. När vi införde detta så mådde de bättre och det var lite lättare att komma upp på morgonen för dem. Ett tips kan vara att få äta framför tv vissa klarar det bra andra inte, hjälp dem med kläderna lyft upp från sängen och bär till toan. Tänd lampan i sovrummet, ta av täcket, prata, sätt på musik, servra något att äta dricka på sängkanten finns många sätt att få det bättre det gäller bara att ni hittar ert sätt. Jag hoppas ni hittar er lösning så morgnarna blir bättre. Lycka till