• Afla

glitter framför ögonen, vecka 35

Jag har haft det och då berodde det på havandeskapsförgiftning. Jag tycker att du ska ringa in omgående.

• Afla

Mitt blodtryck ändrades på två dagar, så det kan absolut ha gått upp mkt på tre veckor. Och jag var inte det minsta svullen, hade dock huvudvärk men det måste man inte ha... Förhoppningsvis är det bara nån migrän som andra föreslagit, men jag tycker du ska kolla upp det för säkerhets skull

• Afla
    Fröken Frågvis skrev 2014-02-27 17:55:36 följande:

Minns du hur högt blodtryck du hade? Jag har legat väldigt lågt hela graviditeten, runt 90/55, men igår låg jag plötsligt på 140/90 samtidigt som jag hade äggvita i urinen. Detta upptäcktes inne på fl och jag tycker det är så märkligt att de inte reagerade på det, särskilt som jag kontaktade dem pga synrubbningar och yrsel för ett par veckor sen. Nu pratade de bara om uvi och skulle skicka mitt urinprov på odling. Ursäkta att jag lånar tråden, ts!
    Gränsen för högt blodtryck går ju vid 140/90, och hade du dessutom protein i urinen så tycker jag att det lät märkligt att de inte reagerade. Jag tycker du ska ringa och fråga dem igen om specifikt havandeskapsförgiftning. Jag hade 180/105 när jag fick det, låg mestadels på 160/100 sen innan och efter han fötts. Men som sagt så är gränsen 140/90. Hoppas allt går bra för dig!
Svar på tråden glitter framför ögonen, vecka 35