Inlägg från: Fröken Frågvis |Visa alla inlägg
  • Fröken Frågvis

glitter framför ögonen, vecka 35

Jag har också haft ögonflimmer, i kombination med extrem yrsel och illamående. De misstänkte först havandeskapsförgiftning men sa sen att det troligtvis var en stressreaktion. Har haft det vid ett par tillfällen och kan nog själv skriva under på att det orsakas av stress för min del.

• Fröken Frågvis
    matimi skrev 2014-02-25 21:05:27 följande:
    Tack för era svar. Läste om havandeskapsförgiftning, kan man ha det utan att vara svullen och ha huvudvärk?

För mig uteslöt de havandeskapsförgiftning pga att jag haft lågt blodtryck hela graviditeten. Svullen var jag och huvudvärk har jag haft väldigt mycket men de gick alltså helt och hållet på blodtrycket i mitt fall.
  • Fröken Frågvis
    Afla skrev 2014-02-25 16:13:36 följande:
    Jag har haft det och då berodde det på havandeskapsförgiftning. Jag tycker att du ska ringa in omgående.

Minns du hur högt blodtryck du hade? Jag har legat väldigt lågt hela graviditeten, runt 90/55, men igår låg jag plötsligt på 140/90 samtidigt som jag hade äggvita i urinen. Detta upptäcktes inne på fl och jag tycker det är så märkligt att de inte reagerade på det, särskilt som jag kontaktade dem pga synrubbningar och yrsel för ett par veckor sen. Nu pratade de bara om uvi och skulle skicka mitt urinprov på odling. Ursäkta att jag lånar tråden, ts!
Svar på tråden glitter framför ögonen, vecka 35