fluu skrev 2014-02-25 09:51:58 följande:
Om han skriker så och kan känna obehag med amningen kanske det har något med magen att göra? Obalans, gaser etc. Miniform kanske kan vara bra i så fall. Eller massage. Annars kan det ju vara allergi. Min dotter skrek mycket kring amningen innan vi upptäckte hennes äggallergi. När jag slutade äta ägg blev det bra.
Eller om det bara kom helt plötsligt kanske det har med sjukdom att göra. Bebisar som har ont i öronen kan tycka att det är obehagligt att suga och äta. Är det en intensiv utvecklingsperiod kan det ju också bli mycket skrik.
Är det bara det att han inte vill amma när han inte är hungrig så ha honom i annan position än som när du ammar. Kanske funkar att ha honom högt uppe på axeln istället?
Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Han får lätt ont i magen så försöker så gott jag kan, har rådfrågat på bvc om jag ska utesluta något men det enda hon sa var lök, hon.. Fick även förslag om dessa droppar men han hatar att ta sina d-droppar så vill helst undvika att göra varje matning till en hemsk upplevelse..
De enda som tycks fungera lite är babysittern framför tvn, men vill helst inte att tvn ska va på hela dagarna, och tror på att man inte ska titta för mycket på tv..
Att ligga på rygg kan med göra gråten intensivare, han vill helst sitta eller va på mage, men mage på mage är de full fart på honom och då blir de inte bra i längden..
De största problemet är nog att jag känner mig otillräcklig nu när ham plötsligt börjat vara så ledsen., och då blir amningen ytligare ett moment, för att se om han är hungrig när han inte är det förvärrar det bara...