• lövet2

Vad gör vi för fel med vår 11-månaders?

Felet ni gör är väl kanske att ni gör det så onödigt svårt och jobbigt. Om ni vet att han vaknar minst ett par gånger per natt, varför får han inte sova hos er då? Om alla får mer sömn på det sättet och sonen är gladare och tryggare, så förstår jag inte riktigt varför ni ska krångla till det?

• lövet2
    MammaMaria13 skrev 2014-02-24 23:39:01 följande:

Jo det är sant men anledningen till att jag helst vill att han sover i egen säng är: det är trångt i sängen, han vaknar av sin pappas väckarklocka kl 5, jag läser överallt att det är bäst för dem att sova i egen säng (vilket jag kanske eg inte håller med om, vad kan det skada med extra trygghet liksom?) , jag är orolig för att han ska trilla ner från sängen, att min sambo ska råka lägga sig på honom, att han aldrig lär sig sova i eget rum... 😁
    Äh, du oroar dig i onödan. Ta spjälsängsmadrassen och lägg bredvid sängen om du är orolig att han ska trilla ur. Om din sambo lägger sig på sonen, så är han antingen drogad eller full. I så fall är det sambon du ska flytta på.
    Väckarklockan kan förstås vara ett problem, men kanske sambon kan byta ringsignal till något han vaknar av men inte sonen?
Svar på tråden Vad gör vi för fel med vår 11-månaders?