• NoCanDo

Vad gör vi för fel med vår 11-månaders?

Ni gör inga fel alls, nattetid är jobbigt och kommer fortsätta att vara så tills det går över av sig själv (vilket det oftast gör) Sen vad man kan göra för att underlätta och få bebis att somna om igen är en konst i sig och är väldigt varierande. Jag som liten ville tydligen ligga i vagn och köras mot en dörrtröskel hårt som bara f*n tex. Jag själv hade gudomlig tur med min grabb under nätterna, det har väldigt sällan varit gråt och gnäll. Men jag kan med största säkerhet säga att det kommer att bli bättre, håll bara ut under tiden och kom på något sätt du och din partner behåller orken och ta vara och hitta den tid ni kan göra något tillsammans på. :) Kämpa på!! 

• NoCanDo
    straw2008 skrev 2014-02-28 22:38:25 följande:
    Dra ner dagsvilan till Max 45 min o ha din son hos dig i sängen. Vuxna strävar efter tvåsamhet hela livet varför ska en 1 åring förväntas sova själv ???
    de där är ju så individuellt! Min grabb har alltid sovit själv, vägrar att sova på något annat sätt...
  • NoCanDo
    ApanApansson skrev 2014-03-02 00:05:57 följande:
    Det handlar ju om barn som vill sova med sina föräldrar, vill barnet sova själv ska det naturligtvis få det men om barnet vill sova med närheten så ska det inte nekas för att "barn ska sova i egen säng".
    Det handlar om att vara lyhörd mot vad barnet vill!
    vet inte vart jag nämner något av dina påståenden eller varför du ens citerar det jag skriver...
  • NoCanDo

Är du bränd i kolan kompis? Vad i ordet "individuellt" är det du inte förstår? Har jag någonsin påstått att dom behöver det? Jag sa mer eller mindre att alla barn är olika och behöver olika saker " de där är ju så individuellt! Min grabb TILL EXEMPEL har alltid sovit själv, vägrar att sova på något annat sätt..." kanske det borde stått för att du skulle förstå vad jag menade... jee

Svar på tråden Vad gör vi för fel med vår 11-månaders?