Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Lång kö om man söker för att man har svårt att få barn?

Anonym (Ts) skrev 2014-02-24 21:31:46 följande:
    Jag undrar hur lång väntetiden är för att få hjälp när man inte blir gravid.
    Har hört att det kan ta upp till 6 månader innan man blir undersökt.
    Kan det stämma?
    Är det samma i hela sverige att man ska ha försökt minst ett år att bli gravid innan man får hjälp?
    Jag har bara gått privat och jag fick vänta drygt 1-2 månader på första besöket. Slutade m p piller i september, väntade förgäves på mens till november och fick en tid i december ungefär. Provade Pergotime som är tabletter, provade 3 gånger utan resultat och blev då remitterad vidare och fick vänta ca 1 månad innan jag fick hjälp. Startade då utredningen direkt. Skillnaden med mig är att jag redan visste att jag hade pco.
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (Ts) skrev 2014-02-25 10:25:14 följande:
    Det låter ju som rimlig väntetid i mina öron. Är det för att du redan visste att du har pcs som du inte behövde vänta längre tror du?
    Hur går det för dig?
    Ja jag har pco och fick ingen mens efter ppillerstoppet, det var ju bara att sätta igång ;)
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (Ts) skrev 2014-02-25 10:25:14 följande:
    Det låter ju som rimlig väntetid i mina öron. Är det för att du redan visste att du har pcs som du inte behövde vänta längre tror du?
    Hur går det för dig?
    14 månader av tabletter och hormonsprutor har fortfarande inte gett resultat. Har paus nu pga cysta som uppstod tyvärr.
Svar på tråden Lång kö om man söker för att man har svårt att få barn?