• lemarie

kosttillskott som får håret att växa?!

Mitt hår blir bara kortare och kortare känns det som och jag vet inte varför eller vad jag kan göra åt det! Jag lever ett hälsosamt liv. Rör mig regelbundet, äter bra mat och stylar sällan håret. Om jag ser på äldre bilder var mitt hår mycket längre än nu och det känns som det stannat i växten, det vill inte växa. Jag är heller inte "gammal", är 23 år. Någon som har samma problem? finns det något tillskott man kan äta för att få håret att växa? tacksam för svar!

• Svar på tråden kosttillskott som får håret att växa?!
  • amazonkvinna

Svårt att säga vad det kan bero på. Du säger att du äter varierad och näringsrik mat. Men visst, kanske åldern påverkar hårväxten litegrann? Om du ändå vill prova något för naglar och hår så finns det ju många märken att välja på. Ett kosttillskott som har fått bra recensioner som påverkar tillväxt av hår och naglar och som jag känner till är Hair & Nail NutriComplex.

www.vackert.nu - en blogg om skönhet och gemenskap i Oriflame
  • Tihi

Det är inte så att du klipper dig för ofta? Jag var den duktiga flickan förut och klippte mig var 6-8 vecka som det sägs att man ska men fick aldrig långt hår då. Inte så konstigt eftersom att dom 1-2 cm som håret har vuxit ryker varje gång. Nu klipper jag mig var fjärde månad ungefär och har inte klippt mig oftare än så på flera år. Äntligen är håret långt och det har bra kvalitet. Jag använder bra shampoo, gör inpackningar och låter det vara resten av tiden.

• sch32

Brukar köra på den stora hårkuren, finns på shopping4net, den fungerar bäst för mig. Men det kan variera från person till person.

• sch32

Brukar köra på den stora hårkuren, finns på shopping4net, den fungerar bäst för mig. Men det kan variera från person till person.

• lemarie

Tihi: Nej absolut inte! Jag har varit dålig på att klippa mig och min frisör sa att jag skulle klippa mig med 3 månaders mellanrum men sist jag var där tyckte jag inte jag hade så nött hår men ändå tog hon svinmycket så jag fick kort hår igen och det blir ju inte kul då... Ska kika på något tillskott som jag kan testa! :)

• Megamind

Hej lemarie,

Det är biotin som får håret och naglarna att växa. Alla kosttillskott som har höga halter av biotin kommer därför att ha en positiv effekt. Problemet med många av de här "mirakelkurer" är att man grovt överdoserar biotion (läs RDI på burken. kan nog inte vara så hälsosamt i längden... säger väl sig självt). Ett annat problem är att i samma ögonblick som man slutar äta detta kosttillskott kommer ditt hår och dina naglar att återgå till sitt ursprungliga skick.

Ät biotin för hår och naglar, men gör det med måtta. Här har du lite mer information om andra ämnen och hur brist på dessa påverkar kroppen:

infograph.venngage.com/infograph/publish/7b3002f5-07cd-46ce-aa82-c9366783ca20

• Exra46

Jag köper vitaminer hos min frisör, nu kom jag inte ihåg vad dom heter. Men är en vit ask med gula "piller".  Tappar inget hår och det växer så det knakar. !!  :)

• Osko

Hej jag är Man. TIPs använd rätt shampo example root activator& använd tablet biotin

MVH

Svar på tråden kosttillskott som får håret att växa?!