Inlägg från: Whitetrash86 |Visa alla inlägg
  • Whitetrash86

"Börja tänka på mängden ersättning" Hon är 4mån!!

Självklart ska du inte banta barnet! MEN det är inte bra för magen att äta för mycket, en bekants bebis fick i sig nästan dubbla mängden ersättning än vad som egentligen var bra och enligt barnläkaren hon pratade med kunde detta ge stora problem i livet. Det är aldrig bra att överäta.

Så hur mycket ger du? Är det enligt rekommendationen eller mycket mer?

• Whitetrash86
    Malin8702 skrev 2014-02-24 06:52:41 följande:
    Hon får 240ml, ca 4 gånger per dag ibland 5 ( äter inget mellan ca 19:00-06:00) Rekommendationen på kartongen är 160-200 ml, 4-5ggr per dygn. Så lite mer per måltid får hon. När hon fick 200ml åt hon ca 6ggr/dygn. Det blir ca 300ml mer per dygn än när jag ger henne 240ml
    Men det är ju ingenting! Som sagt, skillnad hade varit om fått i sig 2-3 mål för mycket varje dag.

Men vad tycker du själv om henne? Ser hon för stor ut? Ser hon "fet" ut.. förstår att det kan vara svårt att se och många tänker det är bara babyhull. 
  • Whitetrash86
    Malin8702 skrev 2014-02-24 07:39:50 följande:

Hon är ju lite bullig, speciellt om låren & kinderna, men som sagt svårt & säga, bebisar är ju lite tjocka :) Men som jag skrev innan så tror jag inte riktigt på vad kurvan säger.. Att hon växt så lite. Hade hon varit längre hade hon inte varit "tjock".
    Kan ju stämma ändå. Mina barns kurva gick som en berg o dal bana första året. Ena månaden var det längden andra vikten, så inget "stämde" på kurvorna, antigen var dom för långa och smala eller för korta och tjocka.. typ. Som du skrev, förra månaden växte hon 6cm.. nu tar hon igen den på vikten... skillnad hade varit om det sett ut sådär sedan flera månader tillbaka (i ditt fall iaf 3 månader)
Svar på tråden "Börja tänka på mängden ersättning" Hon är 4mån!!