Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Agnus castus

Hej!
    Jag har precis börjat med AC för nån vecka sen jag med. Diagnostiserad med pcos 2006. Men har blivit lite bättre i mina cykler sen dess.

Ett tips till TS. Börja tempa om du orkar och vill. Man tempar varje morgon och fyller i sina temperaturer i ett diagram och då kan man se om och när man ägglossar om man inte vet det.
    Detta har hjälpt mig otroligt. Jag som inte vetat om jag ägglossar har sett att jag gör det fast oregelbundet. Allt från dag 16 som tidigast till dag 27 som senast hittills.
    Men nu har jag alltså även börjat ta AC och det jag vill åstadkomma är en mer regelbunden cykel med tidigare äl eller iallafall så normalt nära dag 14 som möjligt och sen ett plus då på det förstås

• Iskristall

Elin1051: Jag har inget bra svar att ge dig angående skillnaden. Det ända jag ser nu efter jag börjat tempa och använda äl-test är att jag vet när mensen kommer, ca 14dgr efter äl. Annars har jag ju inte haft nån aning då cyklerna varit så oregelbundna.

Hur går det för dig och alla andra här inne?

Jag fick min äl ca 1 vecka tidigare på angus castus den här vändan. Har fått mindre finnar . Nu väntar jag på BIM som förhoppningsvis infaller på tisdag.

• Iskristall
    Beautifully Decayed skrev 2014-04-07 08:07:56 följande:
    Jag har pco och har sällan egen äl, mina cyklar är väldigt långa mellan 50-90 dagar långa. Efter utredning gick jag på pergotime 6 månader, fick äl varje gång ibland till och med 2 ägg men ingen bebis. Testade med agnus castus droppar denna gång. Tog 20 droppar 3 ggr om dagen från mensens första dag fram till äl, fick egen äl på den 18:e dagen.

Fick ägglossningen konstaterad på vul då vi skulle påbörja hormonbehandling med gonal-f så ville min bm göra en extra koll. Gissa om hon blev förvånad, jag också för den delen
    Så nu idag, imorse efter 26 månaders kämpande och inte gravid en enda gång plussade jag. Och jag måste ju tro att det är tack vare örterna. Hoppas bara munkisen vill hålla i sig hårt.

Lycka till allihop! {#emotions_dlg.flower}
    Stort grattis till plusset! Kul att höra! {#emotions_dlg.flower}
  • Iskristall

Jag är på min andra cykel med agnus castus nu. Väntar på äl. Dag 18 idag och ännu ingen äl i sikte. Förra cykeln fick jag äl dag 21 så jag hoppades ju på att få äl lika "tidigt" som då eller tidigare men nä, vekar inte bli så den här cykeln.

Svar på tråden Agnus castus