Inlägg från: Elin1051 |Visa alla inlägg
  • Elin1051

Agnus castus

Jag har just beställt en burk agnus castus piller.
    Jag har pco och försöker bli gravid, jag äter nu enligt lchf men vill även börja med agnus castus för att öka chansen.

Vi har försökt i 10 månader utan resultat.

Finns det någon som blivit gravid med agnus castus från att inte ha haft någon Ägglossning alls?
    Trots pco har jag haft mens med 29-46 dagars cykel men utan ägglossning.

• Svar på tråden Agnus castus
  • Elin1051

och kan man äta dom hela tiden eller måste man sluta med dom när man tror att man får ägglossning, har jag förstått rätt kan det vara ganska svårt att veta när man har ägglossning när man har pco eftersom ältest kan ge utslag ändå och jag har aldrig varit någon som känner av när jag har ägglossning så jag har ingen aning när jag isåfall måste sluta med dom ifall jag skulle bli gravid och om agnus castus kan skada fostret eller göra så att man får missfall :/

• Elin1051

Grattis Jacequeline :D

Hur länge tog det innan du plussade efter att du började med AC?
    vet du om du fick äl redan from första månaden eller måste man ta dom några cykler innan det händer mer? :)
    Börjar känna mig väldigt trött på dethär nu och skulle bara vilja ha något som funkar snabbt.
    Jag började med mina idag då jag inte orkar vänta på mens längre, är på dag 39 nu.
    Jag har läst så olika åsikter om det att man ska sluta för att dom kan leda till att du får missfall men även att dom inte skadar fostret så länge man är tidigt in i graviditeten.
    Vet inte riktigt hur jag ska göra.

• Elin1051
    Jacqueline skrev 2014-02-23 17:28:11 följande:
    Plussade på första kuren även min vän gjorde det
    Jag vågade inte ta dom längre än till ägglossningstesten visade positivt så det var även vad jag rekommenderade min vän som fick min burk.
    Åh vad roligt för dig :)
    Jag har aldrig känt av äl förut så jag vet inte riktigt när jag ska sluta ta dom isåfall :/ och ältest funkar ju inte så bra om man har pco
  • Elin1051

Jag har tagit ac i 5 dagar nu, började innan min mens hade kommit då det verkade som att den inte var påväg heller, har idag och igår haft en så konstig känsla långt ner i magen, vet ej om de e äl eftersom jag aldrig känt av äl förut så vet inte hur det ska kännas men idag har det lixom känts som små nyp i magen som kommit och gått, igår var det dock värre då det kom som hugg i omgångar långt ner i magen på vänster sida. Någon som vet vad det kan vara? Har även ömma bröstvårtor och det har heller aldrig hänt när jag inte haft mens.

Iskristall.. Hur stor skillnad brukar det vara när man har äl resp inte har äl?

lycka till allihop :)

Svar på tråden Agnus castus