Fast i Dolcontin?
Hej!
Är de något jag (tyvärr) kan utan o innan och har erfarenhet av är det opiatfällen. (heroin o morfin) har hållt på i många år, injecerat det och gick mot slutet på 600 mg dolcontin/dag el 1 st 100mkhg fentanyl plåster (ibland heroin uppåt 1-1,5gram/dag) o det är rena rama helvetet. Kan säga direkt fortsätt kämpa som du gör utan dom för du har ändå hållt på relativt kort tid (men tilräckligt för att va beroende) jag har slutat i några mån o känt ett hål i mig utan det o dåbörjat igen. O så har d hållt på i flera år in och ut på behandlinghem. Nu är jag dock helt clean sen 8mån m hjälp av laroprogrammet (subutex/metadon ett sista alternativ) och på min definitivt sista behandling.
De du beskriver är abstinens, den fysiska abstinensen på opiater (tex heroin, dolcontin, kodein etc) brukar vara ca 7-14 dagar ganska intensivt (lite beroende på hur mkt du tagit o hur länge) med diarre, illamående,ibland kräkningar,ledvärk,myrkryp,trött o matt i kroppen men kan ändå inte sova, frossa o svettningar etc men hära ut bara (lätt o säga men så är de) den psykiska kan vara mkt längre för mig tog de 6 mån innan ja mådde lite bättre även där HA TÅLAMOD och lev dag för dag ibland kanske tom timme för timme.
Det beror delvis på kemisk obalans i hjärnan och en saknad ef vad drogen ger dig som du nu inte får. De kommer nog rätta till sig ganska snart ef du inte ätit dom i år. Men kan säkert ta ett par månader. Men när d e över för dig kmr du bli återställd. Opider (samma sak som opiater med syntetiskt som tex fentanyl, oxynorm, subutex etc) ger en långdragen fysisk abstinens på 1-2 mån med samma symptom som jag skrev innan. Hoppas de ordnar sig för dig!! Kramiz Johanna