Hej igen, lima69! Ja det är AvaRiga som vi har bestämt oss för. Jag (vi) är nyinflyttade, så jag var tvungen att leta på en ny gyn-läkare, det slutade med att jag kom till lasarettet. Där tog en gyn-läkare ultraljud på mig och de tog faktiskt även alla tester som kliniken i Riga vill att man ska ta (HIV, Syfilis, Hepatit B och C). Så för min del gick det väldigt smidigt, när jag väl hittade rätt så att säga. De har lovat att hjälpa till med ultraljud framöver också. Min läkar ville dock inte skriva ut progynon och progesterone, men Riga har lovat att skicka det med DHL. Jag tror att anledningen till att jag får ta Primolut, var att läkaren (den svenska) vill få till en blödning och få bort den gamla slemhinnan. Jag har inte haft mens på flera år eftersom jag hamnat i för tidigt klimakterie. Jag tror att det var något sådant...Jag har inte hört talas om Marvelon. Jelena vill att vi väntar på en blödning och att jag tar nytt ultraljud den 13/3 och att vi startar då istället. Hoppas att det går bra för dig/er också. Gå till gyn på sjukhuset, om ni har något i närheten...de kan säkert hjälpa er med alla testerna. Min sambo tog kontakt med vårdcentralen och fick en remiss för att ta alla testerna. Lycka till med allt. När ni väl har tagit testerna så kommer det gå undan
jag ger dig mer info allteftersom vi går vidare.