Inlägg från: choklaa |Visa alla inlägg
  • choklaa

Emmaljunga City Cross eller Edge Duo?

Jag skulle faktiskt tipsa dig om Emmaljunga nitro. Vi stod och valde mellan dom dom du väljer men efter att ha försökt få in vagnarna i bilen så sa försäljaren ta en nitro. tar lite mindre plats i bilden om man vill få in hela vagnen med en gång. Mendan med en city Cross och edge måste du ta isär sittdeleb från chassit för att få plats. Så vi valde nitron. Dessutom låser du däcken på nitron vintertid så har du fasta däck.

Mellan modell 13 nitro och 14 har du dessutom lite större däck. Men fortfarande smalare i fram på vagnen mot city crosseb och egde.

Tillägger vi har en Audi A6 combi. Så den har stort utrymme men allt på på tog försvårat att få in city crossen och egde

• choklaa

Sen kan jag tillägga, skulle inte valt en hårdlift till min då de är väldigt tunga. Bor på andra våningen så en mjuklift. Och sonen kommer vara 20 månader när syskonet kommer och då har man en mjuklift kan man bara fästa på syskonsitsen för sonen på den. Men har man en hårdlift får man fint köpa sig en mjuklift eller en syskonvagn.

• choklaa

Den är inte längre ihop fällbar eller så kanske den är de men vi testade alla tre i bagage utrymmet. Egde kom inte in utan att suffletten blev klämd, Den som tog minst plats var nitron.

• choklaa

Jag menar utan att ta isär chassit och sitt/liggdel. Du får in den men de blir bökigt och får sätta sen lite på sniskan om man har en city Cross/egde

Svar på tråden Emmaljunga City Cross eller Edge Duo?