choklaa skrev 2014-02-22 13:04:51 följande:
Jag skulle faktiskt tipsa dig om Emmaljunga nitro. Vi stod och valde mellan dom dom du väljer men efter att ha försökt få in vagnarna i bilen så sa försäljaren ta en nitro. tar lite mindre plats i bilden om man vill få in hela vagnen med en gång. Mendan med en city Cross och edge måste du ta isär sittdeleb från chassit för att få plats. Så vi valde nitron. Dessutom låser du däcken på nitron vintertid så har du fasta däck. Mellan modell 13 nitro och 14 har du dessutom lite större däck. Men fortfarande smalare i fram på vagnen mot city crosseb och egde. Tillägger vi har en Audi A6 combi. Så den har stort utrymme men allt på på tog försvårat att få in city crossen och egde
Oj vad försäljaren ljög för er. Nitro blir längre ihopfälld än både CC och edge classic.
Vill man ha det bästa av två världar skulle jag rekommendera antongen edge duoS eller supernitro. Stora svängbara framhjul. Står valet mellan CC och edge skulle jag ta edge classic, de lufthjulen är störtsköna att köra med. Eller, jag personligen hade ju valt en med chrome de lux chassi, men det blir ju mer en smaksak pga det utstickande utseendet. Vi hade mjuklift i edgens liggdel och bar upp den från vagnrummet i källaren.