Cat71 skrev 2014-02-21 12:17:39 följande:
Jag kan inte hålla med mer! Klart att skolan ska erbjuda kostnadsfria alternativ men att helt dra in på möjligheter för de som kan och vill betala en symbolisk summa är ju helt galet. Dessutom är en hundring väldigt lite pengar i förhållande vad det kostar att åka till en skidbacke själv med sitt barn, hyra utrustning privat och liftkort. Sådant som subventioneras kraftigt av kommunen om det sker i skolans regi.
Visst är 100 kr mycket för en del familjer. Men det erbjuds i alla fall möjlighet att till en marginell kostnad över huvud taget få pröva på skidåkning, något som nu helt tagits bort för de barnen.
Mitt barn går fram och tillbaka till skolan själv varje dag, en rejäl promenad på ca 2,5 km enkel väg, dvs 5 km varje dag. Turen runt sjön var också den på 5 km. Oj - vilken friskvård och ytterligare erfarenhet mitt barn fick denna dag.
Det är absolut inte galet att skolan undviker situationer där vissa barn som redan är utsatta ständigt hamnar i situationer av utanförskap. Hur kul är det för lille kalle att alltid vara det enda barnet som inte får vara med och åka skidor utan istället får gå på promenad med en lärare. Det är helt oacceptabelt.