Inlägg från: Tjockisbullen2012 |Visa alla inlägg
  • Tjockisbullen2012

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jag äter folsyra och har gjort sedan innan dottern blev till. Man ska ju helst göra de innan man blir gravid och eftersom vi försökt i snart två år så har jag också ätit folsyra länge. Jag köper kvinna på apoteket hjärtat och då är det massa andra bra vitaminer också. :)

• Tjockisbullen2012

Nu har det slutat blöda efter missfallet så nu kör vi igång igen och hoppas på en ny graviditet snarast! Det blir en sprutfri månad denna gång så jag hoppas det kommer igång en ägglossning av sig själv ändå. Ska på koll på onsdag och se så allting har kommit ut. Lycka till alla som har BIM smart!

• Tjockisbullen2012

Frucgsvensson: 11 mm låter bra! Jag brukar ha mellan 10-12 när det närmar sig ägglossning. Förra månaden när jag blev gravid hade jag 12 mm.

Jag var på kontroll idag på sophia hemmet för att se så att allting hade kommit ut efter missfallet. Hade lite tur i oturen. Allting såg bra ut, fin slemhinna och redan ägglossning på gång trots att det bara är dag 10 efter att missfallet kom igång. Hade ett ägg typ 14,5 så han trodde jag skulle få ägglossning om 3-4 dagar, vilket känns hoppfullt. Kör ju inga hormoner denna månad så det är skönt att kroppen är igång så pass snart efter missfallet. Nackdelen är dock att mannen ska åka bort med några vänner i helgen och troligtvis kommer jag att få ägglossning i helgen så det suger ju. Hur skulle ni andra ha planerat sexet i ett sådant läge? Vi hinner kanske få till det på fredag innan han åker men frågan är ju vad vi gör med dottern så länge.

• Tjockisbullen2012

Frucgsvensson: jag skulle tro att kroppen mer förbereder sig och att det är de du känner. Jag brukar alltid få positivt på ägglossningstestet någon dag innan ägglossningen men känner massor redan innan positivt test. Hade ett ägg på snart 15 igår och känner redan att det är på gång men skulle tro att det är dags till helgen. Ska ta första ägglossningstestet idag. Jag tar dock aldrig test på morgonen då jag läst att det är mindre bra. Har gjort de någon gång och fick då negativt men kände att något verkligen var på gång så tog ett nytt på eftermiddagen istället och då var det positivt.

Ditt ägg vill nog växa på sig någon dag till, de ska väl runt 20 minst innan de verkligen släpper. Men sexa för säkerhetsskull! Alltid lika bra att fylla på med en extrasats eller två! :)

• Tjockisbullen2012

Kul att det börja hända saker här nu och att vi börjar närma oss lite bimdagar för många! Hoppas verkligen att någon får sitt efterlängtade pluss. :)

Själv har jag fått positivt ägglossningstest idag och jag känner hur ägglossningen är på gång så nu verkar kroppen vara igång igen efter missfallet. Så vi myser på och hoppas på lite mer tur denna gång och att det nu ska gå hela vägen. :)

• Tjockisbullen2012

Jag håller tummarna att ni får ett plus i dagarna även om de visar minus nu! Jag tror att plusset kan dröja lite efter en behandling i jämförelse med annars då hormonet först ska gå ner och sedan upp igen. Så sluta inte hoppas än!

Jag är idag på äl + 8 eller 9 och känner inget speciellt. Molande värk, men de brukar jag göra. Så just nu känns det inte så lovande men jag hoppas in i det sista. Jag tänkte testa redan på fredag på äl+12 då jag ska på bröllop samma dag och vill veta säkert om jag kan dricka eller inte. :)

• Tjockisbullen2012

Misstänker att jag fick ett till tidigt missfall denna månad också. Trodde mensen kom men de var bara bruna flytningar i 3 dagar och sedan på dag 4 efter bim började de störtblöda och göra riktigt ont. Väldigt likt missfallet månaden innan. Tog ett test som jag kanske kan se ett streck på om jag verkligen försöker se. Men kan lika gärna vara ett spökstreck. Men men.

I kväll börjar jag spruta igen och hoppas på bättre lycka denna omgång. Ska tillbaka till kliniken på fredag så får vi se om något har hänt. :) hoppas de ser bra ut för alla som ska på vul i veckan!

• Tjockisbullen2012

Kul att det händer saker vattenlilja! Hoppas att de andra stannar av så ni får köra på som vanligt!

Jag var också på vul idag och hade en äggblåsa på 17 mm så ikväll blir det ovitrelle och sedan massa mys inom 36 timmar.

Jag har blivit gravid 3 gånger och alla gånger har varit på hösten så jag hoppas extra mycket denna omgång då det är sista höstmånaden. Kanske kan jag bara bli gravid på hösten? Vem vet. Haha

• Tjockisbullen2012

Attlangta: jag håller tummarna! Behöver inte vara så att du känner något. Jag tänker lika dant men så försöker jag intala mig att kroppen är van vid hcg nu efter alla ägglossningssprutor man tagit så därför kanske de tar längre tid innan symtomen kommer. I början när jag tog ovitrelle fick jag ömma bröst efteråt t.ex men nu får jag inte de. Jag försöker tänka så när hoppet vacklar. :)

Vattenlilja: vi får hoppas på att tiden går fort! Jag tog ovitrelle i tisdags och hade troligtvis ägglossning i torsdags. Så vi ligger rätt nära i tid! :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?