Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Hejsan!
Får man hoppa in här? Har försökt att skaffa ett syskon till dottern i 1,5 år men inget händer. Tog strax över 2 år att bli gravid med dottern (fick även ett MA under den perioden). Skulle precis starta med sprutor när jag blev gravid spontant.
Så efter att försökt skaffa ett syskon i 1 år så kontaktade jag kliniken igen och har nu fått börja med puregon. I december 2013 körde jag första omgången. Fick ett fint ägg efter 11 dagars sprutande med 37e. Blev dock inget.
Vid nästa omgång hade jag fått en cysta så fick inte börja med sprutor, lika så månaden efter hade jag en ny cysta på andra sidan. (Båda ägglossningscystor). Men så nu äntligen fick jag börja en ny omgång!
På dag 14 i menscykeln hade jag ett ägg på 12 mm och två på 10 mm. Men på dag 17 hade dessa försvunnit och jag hade en på 10 och massa små på 9. Fick öka dosen till 50e. Så idag var jag tillbaka på dag 21 och hade i princip gett upp men turen fanns med mig och nu fanns det ett ägg på ca 18 mm. Så ikväll har jag tagit ägglossningssprutan och nu blir det massa mys de kommande dagarna och så hoppas vi på bättre tur denna gång!
Vore kul att få dela dessa långa dagar fram till BIM med andra i liknande situation.