Inlägg från: attlangta01 |Visa alla inlägg
  • attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

frucgsvensson skrev 2014-09-22 12:25:35 följande:

Okej! Jag hoppas det. Tyckte att det stramare och värkte under de 9 första dagarna, nu är det inte så mycket.. Jag tycker dessutom att det här med jobb och springa på VUL titt som tätt (dessutom ligger min klinik fem mil från där jag bor och jobbar) är påfrestande som bara den. Jobbar inom vården och det är sjukt svårt att komma ifrån. Det här är inget jag vill berätta i dagsläget på jobbet. Hur gör ni andra när ni måste åka iväg?

Jag jobbar som tur är jätte nära min klinik. Tar runt 10min med bil, sen ska man förvisso hitta parkeringsplats så brukar vara ute i tid ändå. Men sen brukar jag försöka få tider runt lunch och ta min lunch då helt enkelt. Nu har vi flexibla arbetstider så jag kan göra så, det är skönt.

Jag har inte berättat för ngn på jobbet, känns konstigt at min chef skulle veta att jag vill bli gravid, jag skulle på ngt sätt känna att jag inte är ngn de satsar på isf. Jag vet att jag tänker fel och att det troligen inte är så, men jag känner så....
    Sen tycker jag att det är en sån otroligt privat sak, att jag inte säger det av den anledningen.

Hur går det för alla er som plussade, visst var det ngn mer än Tjockisbullen?

Vi är så många här nu, så det är svårt att hålla koll. Vi ska inte göra en sammanfattning som alla kan fylla i. Typ antal försök, bimdag/testdag etc....?
    Ngn som kanske gjort en sådan tidigare: )
  • attlangta01

Mkt bra Vattenliljan!

Jag håller med dig om att det är jobbigast när man inte gör nåt, när man bara väntar.

Idag är jag för övrigt lite arg och less. Tänk att de flesta man möter på stan bara kan gå hem och säga: "åh nu vill vi ha bsrn". Sen ligger de lite och vips, ut kommer en unge. Lite senare säger dem "åh vi vill ha syskon" Sen ligger de lite och vips, ut kommer en till.

Förstå att detta helt naturligt för så många. ... Sex utan skydd = bebis

- VÅR BIM-LISTA -

ANV.NAMN               ANTAL FÖRSÖK           BIMDAG                   TESTDAG

Vattenliljan                2 IVF + 2 utan IVF          Är mellan cykler        -

Attlangta 01 4 m. Sprutor 1 oktober 1 oktober

• attlangta01

Jag skickade från mobilen sist, så det blev lite konstigt, försöker igen..

ANV.NAMN               ANTAL FÖRSÖK           BIMDAG                   TESTDAG

Vattenliljan                2 IVF + 2 utan IVF          Är mellan cykler        -   
    attlangta01                4 hormonbeh.                 1 okt.                       

• attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-09-24 13:11:07 följande:

Hej!

Va på ett nytt VUL idag eftersom en blåsa bara hade växt till 10mm dag 9 med sprutor. var så orolig att inget hade hänt till nu, (sprutdag 13 med höjning av menopur från 50IE till 75ie), men nu hade jag en blåsa på 16mm och slemhinnan var nästan 11 mm. Är det bra? Tjockleken på slemhinnan alltså.

Nu är planen som såhär:

Ta ältest ikväll. Är det negativt så sprutar jag menopur ikväll. Vet inte vad jag skulle göra om det är positivt dock, har mailat kliniken.

Ta ältest imorgonbitti. Negativt då, fortsätt med menopur på kvällen.

Ältest fredagmorgon samma sak, men är det positivt då så kan jag ta ovitrellen. Skulle det vara negativt även på lördag ska jag ta ovitrellen ändå på morgonen då.

Jag vet som sagt inte hur jag ska göra om det är positivt redan ikväll. Läkaren ville att äggblåsan ska få mogna i ett eller två dygn till för att det ska bli optimalt.

Känns skönt att det äntligen är dags för det roliga ;) hur tycker ni att vi ska ha sex nu dom här dagarna? Min plan var att starta redan ikväll. Men sen då?

det är så konstigt tycker jag att det är så olika från klinik till klinik. Jag förstår inte varför du ska ta ägglossningstest, det har jag aldrig fått göra. Trodde det var det som ovitrellesprutan gör, alltså sätter igång samma hormoner som det gör hos någon som har en egen ägglossning. Men vad vet jag, jag är inte läkare, de har säkert ngn tanke bakom det.

Ja, 11mm låter väldigt bra. även om jag har förstått att det är formen som är det absolut viktigaste, alltså att den är treskicktad.

Lycka till nu : )  
  • attlangta01
    bethmoore skrev 2014-09-25 00:27:59 följande:

Vet inte riktigt om jag hör hemma här...

Jag har PCO, 4 missfall på 2,5 år och har just ätit min första kur Letrozol.

Imorgon är det dags för VUL för att se om något hänt, isf ska jag ta Ovitrelle sprutan och dagen efter göra insemination.

Jag har ätit Provera och Pergotime förut i omgångar, men det här med spruta är helt nytt.

Är så nervös och pirrig och vill hoppas men vågar ändå inte!

Just det, är det fel tråd för mig eller får jag va med =)?

Klart du får bara med :)
  • attlangta01

[quote=74152185][quote-nick]frucgsvensson skrev 2014-10-12 00:12:41 följande:[/quote-nick]Aha okej! :) visst är väl puregon som en insulinpenna typ? Med menopur så blandar man i två vätskor i en "glasburk" som innehåller nått pulver. Sen är det vanliga sprutor man sticker ner nålen och mäter upp vilken enhet man ska ha upp och ner, och sen sticker man i magen. Verkar lättare med puregon om jag förstått det rätt!?[/

Blandar du i två vätskor?

Jag tar också Menopur, men sprutar i EN spruta i glasburken med pulver. Sprutar du i två st?

• attlangta01

[quote=74154449][quote-nick]frucgsvensson skrev 2014-10-12 13:46:45 följande:[/quote-nick]Ja, jag blandar i två ja. Det är två likadana genomskinliga "sprutor". Konstigt vad olika det är! Det lär ju inte ha någon betydelse. Kanske är olika mycket enheter. Min heter menopur 1200IE. Jag använde tidigare totalt 850IE under en hel kur förra månaden.[/

Ah, då förstår jag. Jag har 600IE, så du tar bara dubbelt så mycket ????

• attlangta01
    frucgsvensson skrev 2014-10-20 11:03:55 följande:

Vattenliljan: åh! Spännande. Förra månaden var jag på VUL på dag 12, då hade jag en blåsa på 11mm, höjde dosen till 75 i fyra dagar och då växte den till 18mm. Denna gång ska jag på VUL på dag 11, så lär ligga i samma utveckling kanske. Fast man vet ju aldrig, man reagerar väl olika alla gånger kanske.

Är det någon annan här som kört menopur som upplevt att ni tappar hår? Sen jag började med det så rasar mitt hår alltså! Vet inte om det hänger ihop eller om det kan bero på annat.

Jag tappar också hår och tar Menopur. Har aldrig dragit kopplingen till Menopur! Men det kanske kan bero på det? Har du hört något om det är en biverkning?

Mina cyklar med Menopur är helt olika. Min kropp kan man inte tyda eller lista ut något från.... Ibland har det varit klart efter 7 dagars sprutande, nu är jag uppe i 15 dagar : (
  • attlangta01
    Hearts76 skrev 2014-10-19 21:33:31 följande:
    Jag blev gravid nu på andra kuren med Letrozole och Ovitrelle :)
    Grattis! :) Jag är otroligt avundsjuk! :)
  • attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-11-02 22:50:56 följande:

Hur går det för er tjejer? Var är ni i era cykler nu?

Jag tog ÄL-spruta för två dygn sedan och har för första gången faktiskt känt av ägglossningen! Från och till hela dagen har det tryckt/spänt vid äggstockarna. Känns spännande! Vi har lyckats få till två mys också som läkaren rekommenderade, så det känns bra. Ofta har vi lite problem att få till det när man har den där pressen på sig. Så nu börjar den evighets(14-dagars)långa väntan... :)

Hej!

Jag har BIm på fredag.
    Känner inget speciellt alls. Bilr så less på detta. Vet inte hur jag ska klara av ännu ett misslyckande.
    För visst är det så att jag borde känna av något om jag var gravid nu? Jag vet att det finns de som inte känner något alls innan BIM. Men är det inte vanligast att man känner något innan BIM om man är gravid? ; (
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?