melissa8601 skrev 2014-09-01 09:34:21 följande:
Hej Attlängta01 :)!
Vad skönt att det löst sig med resor än så länge, måste kännas skönt.
Jag har tänkt tanken att inte berätta om ägglossningen men;
En gång i början av hela karusellen var jag ledsen och tyckte att det var jag som skulle ha koll, gå på VUL stup i kvarten, hämta medicin, ha koll på vad som skulle göras osv. Ansåg att det är VI som försöker bli gravida och inte JAG. Det kändes som allt ansvar låg på mig. Sambo höll med och är nu nästan mer insatt än mig. Han försöker hänga med på alla VUL han kan för att det ska vara "lika" och förhör sig om storlekar på äggblåsor tider menopur ska tas osv. Fin gest men leder till att det nästan blir värre med prestationsångesten då han vet hur mycket det är runtomkring.
Gör du också på SH?
Ja, jag går också på SH.
Vi har det inte alls så. Min sambo är aldrig med på VUL eller har ngn koll på sprutor eller så. Jag har inga som helst problem med det. Jag tycker det är skönt på ngt sätt. Hela vårt liv handlar inte om detta, det är inte allt vi pratar om. Det är inte därför vi har sex, om ni förstår vad jag menar. Han vet att jag tar sprutor, men mer än så är det inte och det passar oss båda väldigt bra. I ett tidigare förhållande där vi försökte bli gravida så var han mer involverad, men till slut så kändes det som att det var allt vårt förhållande handlade om, allt vi pratade om.
Nu blir det mest prat om det, varje jävla gång som tant röd dyker upp. Som den gjorde idag redan ; (
Det var riktigt tungt denna gången, sitter på jobbet och måste verkligen bita mig i läppen för att inte börja gråta. Är så less på allt idag, på hur jävla orättvist det är!