Åh vad typiskt att det lossade för tidigt för dig! Jag vet precis hur du känner - varför i all världen kan inte kroppen någonsin samarbeta? Alltid är det något som går knasigt. Men nu håller vi alla tummar att det lossade tidigt bara för att det ville bli befruktat på naturlig väg! :) Och jag håller med dig helt, Claes är toppen! Ibland kan jag bli irriterad på att läkarna är så himla positiva, man får liksom falskt hopp för att de hela tiden är så överpositiva. Men Claes kan jag tåla det från. :P
För mig händer det inte så mycket just nu. Tog första Proveratabletten idag. Imorse gjorde jag lite statistik på mig själv. :P De andra gångerna jag tagit Provera har jag fått mens efter följande antal dagar (från första Proveradagen): 15, 23, 20, 20, 11, 11, 17, 11, 10. Snittet är på 14 dagar, men hoppas förstås på 10 eller 11 den här gången. :P I så fall kommer mensen vid månadsskiftet. Precis när jag börjar på en ny universitetsutbildning. Som tur är kommer jag plugga i Frescati så det är nära till Sophiahemmet i alla fall! Man måste tänka positivt! :P
Sen gjorde jag lite statistik på hur länge jag behövt ta Puregonsprutor innan jag fått en tillräckligt stor blåsa för att få ta ÄL-spruta. Då ser statistiken ut såhär: 10, 17, 23, 12 dagar med Puregon. Tänk att kroppen reagerar så olika trots att den får samma medicin, samma dos osv! Har ni skrivit upp hur det varit för er? Nån som vill dela sin statistik i så fall? Kan ju vara lite intressant.