Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Jag håller tummarna!
Jag håller tummarna!
Tjoho! Imorse hade jag en fin äggblåsa på 18 mm så nu blir det strax Ovitrelle. Känns spännande. Och lite jobbigt också. Nu måste man ju ha sex. :P Nån annan som är på ungefär samma ställe i cykeln?
Hur går det för er tjejer? Var är ni i era cykler nu?
Jag tog ÄL-spruta för två dygn sedan och har för första gången faktiskt känt av ägglossningen! Från och till hela dagen har det tryckt/spänt vid äggstockarna. Känns spännande! Vi har lyckats få till två mys också som läkaren rekommenderade, så det känns bra. Ofta har vi lite problem att få till det när man har den där pressen på sig. Så nu börjar den evighets(14-dagars)långa väntan... :)
Jag tror inte alls man behöver ha symptom innan BIM! Det är väl rätt vanligt att kvinnor inte ens kommer på tanken att de är gravida förrän mensen är flera dagar sen? Sen tror jag också att man gör sig själv en otjänst (är det ett ord?) när man går och känner efter hela tiden. Jag gör det VARJE gång, men försöker verkligen låta bli. När jag var gravid första gången hade jag massor av symptom, men det tror jag var för att jag blivit överstimulerad (IVF). Gick upp 8 kg på ett par dagar (vätskeansamling i buken) och såg ut som jag var i sjätte månaden ungefär. Sådär lagom roligt. :P
Men jag håller tummarna för er alla! Klart vi ska få härliga höstbesked! I och för sig skulle det ju vara trevligt att få ett positivt test i julklapp också, så jag försöker att inte sätta för mycket press just på den här cykeln. :)
Jag vet hur du känner attlangta01! Vi vill också så himla gärna ha syskon, men har inte heller råd att finansiera IVF själva. Hur många försök har ni gjort? Varför tycker läkaren att ni ska gå vidare till IVF? Det måste de ju förstå att inte alla har råd med. FÅR ni inte fortsätta med vanliga hormonbehandlingar? Eller är det bara så att läkaren TYCKER att ni borde köra IVF istället?
JenMark: Vad härligt att ni är på banan igen! Spännande, spännande...
attlangta01: Men gud, 33 är ju inte alls mycket! Och inte fyra försök heller. Till mig sa de snarare att man får räkna med att det tar några försök. En normalfertil kvinna har väl ca 20% chans att bli gravid vid varje försök så enligt statistiken ska man ju bli gravid ungefär var femte gång. Vad fånigt att de börjat stressa dig sådär. Jag tycker absolut du ska se till att få fortsätta med inseminationer. Det är ju i alla fall ett bättre alternativ än att bara köra själva utan någon hjälp.
melissa8601: Oj vad jobbigt att du blev tvungen att vänta med IVF! Men samtidigt måste det ha varit jätteskönt att få en förklaring på att det inte funkat, och en "lösning" på det problemet i alla fall. Jag har aldrig tagit mer än en ÄL-spruta så jag vet inget om det där. Däremot har jag aldrig känt av någonting i brösten vid hormonbehandlingar, varken av Puregon eller Ovitrelle eller något annat preparat.
Jag håller tummarna för dig!
Jag har inte alltid känt av ägglossningen. Den här gången var första gången jag kände nåt! Så det är inte alls självklart.
Till mig har läkarna alltid sagt när på dagen jag ska ta sprutan så jag har fått anpassa sexet efter det. :P Fast till mig sa de (i alla fall den här gången) att vi skulle sexa två gånger inom 36 timmar, så det var inget direkt press att få till det exakt en viss tid, hehe.
Jag är inte överviktig. Har legat precis på gränsen vid BMI 25 för några år sedan, men ligger oftast på 23-24 i BMI så jag är "one of the lucky ones" på det sättet. Har dock också sötsug jämt och skulle ALDRIG klara en lchfdiet. Vad är metformin?