Inlägg från: Tjockisbullen2012 |Visa alla inlägg
  • Tjockisbullen2012

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jag skulle nog ha fortsatt spruta och hoppas på att det går bra ändå. Tror säkert att kroppen mår sämre av att du slutar mitt i ön att du fortsätter. De är min tanke i alla fall. :)

• Tjockisbullen2012

Hej och välkommen hit Melissa8601!

Kul att du hade ett snart moget ägg. Det är alltid trevligt när man kommit så långt i processen. Hade själv ägglossning i torsdags. Förstår verkligen vad du menar med att schemaligga. Så ospontant och osexigt. Men vad gör man inte för ett litet liv.

Jag har berättat för familjen och de två närmsta vännerna. Första gången sa vi inget om något så nu kände jag att jag bara vill vara ärlig och det är skönt att kunna prata öppet med folk. Min syster är mitt i ivf träsket så vi har verkligen blivit ett stöd för varandra. Själv då?

• Tjockisbullen2012

Attlangta: tråkigt att mensen kom och att det inte blev något denna gång. :( hoppas ni får göra insemination nästa gång så att du kan få lite nytt hopp!!

Melissa: du verkar ha haft en tuff resa bakom dig. Jag har kört sprutor några gånger nu och har alltid lyckats få en äggblåsa. Denna gång har den varit som störst och ovanligt tidigt i cykeln. Vi har äntligen sexat klart för denna gång. De värsta är att vi är så less efter alla gånger innan och under ägglossning så det blir ingenting alls oftast efter ägglossning. Min man har också prestationsångest vid ägglossning. Vi har helt fantastiskt sex innan ägglossning men så fort det är dags så blir allting bara pannkaka och alla "jag vill så gärna" känslor tar över helt och allting känns framtvingat och ansträngt. Har försökt att inte säga något men han fattar ändå då vi har mer sex än vanligt när det är dags.

Jag hade ägglossning för 4-5 dagar sedan och sitter och letar symtom. Jag är lite öm i brösten men de kan ju lika gärna vara biverkningar av ovitrelle. Men jag hoppad verkligen den mörka hösten kan börja med bra nyheter och någon kul att se fram emot!

• Tjockisbullen2012

Enboll: jag har i princip bara sprutat med 37,5 och har lyckats få ägglossning alla gånger så du behöver nog inte oroa dig över att det är en liten dos. Bättre att börja med lite och sedan öka. :)

• Tjockisbullen2012

Enboll: jag har sprutat väldigt olika många dagar. Nu senast behövde jag bara spruta 6 dagar med 37,5 och fick ett ägg på 22mm vilket är högst ovanligt dock. Vanligtvis sprutat jag nog 10-15 dagar. En av gångerna drog de ut på tiden och jag fick då öka till 50e. 11 mm låter bra och du ska absolut vara hoppfull! :)

• Tjockisbullen2012

Jag har funderar en hel del på symtom de senaste dagarna och jag har verkligen fått för mig att jag måste känna något i brösten för att det ska vara hoppfullt vid bim. Jag tänker liksom att det ska vara som senast jag var gravid men samtidigt så får jag ju inte alltid ömma bröst efter ovitrelle och då tror ju ändå kroppen att den är gravid så det behöver ju faktiskt inte kännas något i brösten vid en ny graviditet. Men jag lyckas ändå inte övertala mig själv riktigt. Hur tänker ni andra mellan äl och bim? :)

• Tjockisbullen2012

Jag mejlar också alltid! Får svar direkt och är det några konstigheter så ringer de upp. Och så behöver man inte heller tänka på någon telefontid. :) kan också tipsa om de!

Attlangta: har du fått ömma bröst innan bim alla gånger också? Får du ömma bröst av ovitrelle också?

• Tjockisbullen2012

Måste kolla om någon av er har fått rosa/bruna flytningar någon gång mellan äl och bim efter en stimulering? Igår på dag 12 efter ovitrelle och dag 10 efter äl så fick jag en brun flytning och sen efter sex lite rosa på pappret och även lite stänk nu dagen efter. De känns ju för tidigt för mens och för sent för nidblödning. Någon som varit med om liknande?

• Tjockisbullen2012

Här är mensen på gång så det blev inget denna gång heller. Känner mig riktigt besviken. Finns inte mycket hopp kvar nu. Lycka till alla som är mitt i sprutandet! Hoppas det finns ett klart ägg snart.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?