Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Jag måste kolla med er, har ni fått samma biverkningar av ovitrelle alla gånger eller brukar det variera för er? :)
Jag måste kolla med er, har ni fått samma biverkningar av ovitrelle alla gånger eller brukar det variera för er? :)
Jenmark: tråkigt att du tvingas avbryta. För mig hände samma sak förra omgången. Hade tre ägg som var på 12, 10 och 10 och det såg hoppfullt ut. Men tre dagar senare var dessa borta och en ny hade börjat växa. Fick spruta några dagar till och då äntligen blev de ett ägg. Så de är trist att dom avbryter. Men se till och kör ändå! För visst är det möjligt att det ändå blir ett ägg. Ska du använda ägglossningstest för att hålla koll?
Här började tyvärr rosa flytningar igår och idag börjar den komma igång på riktigt. Denna gång blev det en större besvikelse än tidigare gånger. Även om jag inte hade några direkta symtom så hoppades jag in i det sista.
Ska kontakta mottagningen idag och se om de blir en omgång till innan de stänger men skulle tro att det inte blir de. I så fall ska jag försöka ta en paus under sommaren och fokusera så mycket som möjligt på allt annat. Detta barnagörande har tagit över mitt liv och det känns meningslöst när det inte vill sig. Hoppas det går bättre för er andra!
Håller verkligen med om det ni skriver! Min dröm är att ha en stor familj och jag skulle gärna vilja få 4-5 barn men ska det ta 2 år eller mer mellan varje barn så måste jag nog inse att den drömmen antagligen inte går i uppfyllelse.
Och visst är det kul för alla andra som försöker och lyckas men för varje gång någon lyckas så blir det ett påminnande om hur orättvist det känns. Varför ska vissa behöva kämpa så hårt för något så underbart och självklart som ett barn.
De blir ingen omgång till nu innan sommaren vilket känns okej. Men de blir en lång sommar med en fortsatt önskan om ett syskon till dottern. Ska hålla tummarna för er som väntar på bim!
Vattenliljan: grattis på födelsedagen! Hoppas verkligen du kan få ett plus i present. Känner du något?
Jag känner precis som du, fyllde 26 för två veckor sedan och har alltid tänkt att jag ska vara klar med mina 4-5 barn när jag är 30. Började försöka när jag var 22 och nu vid 26 har jag 1 barn och att hinna få resten innan 30 känns väldigt tajt. Men det är bara att inse att man inte kan styra över tiden tyvärr. Vi får satsa på ett gäng tvillingar så kanske det finns en chans. ;)
Attlangta: för mig var det också riktigt tungt att misslyckas denna gång. Gått en vecka sedan bim och jag känner mig fortfarande väldigt arg, besviken och ledsen. Hade nog en hög förhoppning på att det skulle bli tredje gången gillt. Blir det paus för er nu också under sommaren?
Får ingen av er ägglossning på egen hand? Jag har haft ägglossning av mig själv de månader jag inte sprutat de senaste månaderna så jag hoppas verkligen jag får de nu med under sommaren. Men det skulle inte förvåna mig ett dugg om min kropp bestämmer sig för att strejka igen. Håller tummarna för att vi alla ska lyckas i sommar utan sprutor! :)
Vattenlilja: konstigt att du inte fått någon mens ännu. Kanske ägget aldrig släppte?
Min mens har slutat och jag ska börja med ägglossningssprutor om ca 2 dagar. Jag hoppas på egen ägglossning denna vecka men försöker att inte ha för höga förhoppningar.
Attlangta: oj, är för trött efter dotterns 2 år kalas idag. Menade såklart ägglossningsstrickor, allt prat om sprutor gör en förvirrad. :)
Attlangta: jag har fått pco äggstockar konstaterat men när de testade hormonerna innan dottern blev till så visade dom ingen pco. Men mina två systrar och min mamma har pco och jag har alla symtom för pco så jag utgår från att jag har det. Jag kan använda ägglossningstest då jag har använt dessa så länge att jag förstår hur dem funkar för mig. Jag får alltid utslag på stickorna oavsett när jag testar i cykeln men kontrollstrecket och teststrecket är bara lika starka eller starkare när jag väl har ägglossning. De övriga dagarna så är teststrecket alltid svagare än kontrollstrecket. :)
Vattenlilja: förstår verkligen din känsla, har vart där själv. Ännu finns det hopp men så fort du testar så vet du med säkerhet hur det ligger till och då kan allt hopp försvinna! Men samtidigt kan ångesten också försvinna för det kan ju faktiskt vara positivt! Och då kan du bara njuta och glädjas över att du är gravid. :) eftersom det var några dagar sedan du hade bim så borde du kunna testa när som på dygnet bara du hållet dig 3-4 timmar. Jag tycker nog också att du inte ska dra ut på de för länge för då kanske du går miste om en chans att få kolla upp varför mensen inte kommer. Och skulle du faktiskt vara gravid så får du kanske möjlighet att göra ett tidigt vul innan de stänger. :)