Inlägg från: snorklan |Visa alla inlägg
  • snorklan

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

EnBoll skrev 2014-09-16 13:43:55 följande:

Snövit, jag är 6 dagar efter ovitrellen och känner inte heller nått! Är också lur på om jag ens fick äl, hade ju lite ont i vänster sida 37 timmar efter ovitrellen men hade inga specilla flytningar eller så. Tänker avvakta med att testa tills nästa fredag då jag är på ovitrelle+16.

Jag har aldrig tidigare i livet känt av mina ägglossningar så varför skulle jag känna nåt nu tänker jag? Tror att man ska försöka att inte känna efter så mycket faktiskt. De flesta märker ju att de är gravida för att mensen inte kommer, det är normalt att man inte känner så mycket i början. Illamående etc i grav kommer ju ofta efter ett par veckor.
  • snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-16 14:36:06 följande:

Så sant snorklan! Försöker ju att tänka så men ibland (ofta) tar nervositeten över! Man vill ju så gärna!

Verkligen. Jag är i exakt samma sits, Ovitrelle +3. Jag har fått ägglossning med ovitrelle en gång men det blev ingen graviditet, fick då mens exakt 14 dagar efter sprutan. Ser ingen anledning att kolla gravtest innan det denna gång. 
  • snorklan

Jag tränar på, styrketräning och yoga. Tänker att jag blir lugnare av det och att det därmed är bra. Tror det ska mycket ill för att det ska påverka. Dock skulle jag inte springa maraton, men det känns ju något mer extremt.

Jag äter multivitamin som innehåller folsyra.

Jag kommer ta blodprov för att kolla ägglossning. Jag har tagit ovitrelle 2 gånger, en gång fick jag ägglossning, andra inte.

• snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-21 17:42:58 följande:

Hur går det för alla? Jag är på ovitrelle + 11 och tänkte testa på fredag, men tiden går så sakta!!

Hej

Jag är på ovitrelle + 8 och tänkte också testa på fredag.

Mår inte ett dugg bra faktiskt, har jättemycket kramper i magen, som kommer och går, och illamående. Värst är det när jag försöker vila. Värme och rörelse hjälper (tänk mensvärk typ) Kan det vara OHSS? Hade på samma sätt första gången jag tog ovitreller (då jag fick ägglossning) men andra gången (då jag inte fick ägglossning) blev det inte såhär. Det kom igång rätt många dagar efter sprutan. Har ni andra fått såhär?
  • snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-21 20:37:41 följande:

Snorklan, Jag har också mycke "kramper" i magen, både i vänster äggstock och livmodern och ibland känns det som mensvärk. Hoppas hoppas..

Snövit, hoppas att det var för tidigt bara!

Tjockisbullen2012 lycka till nästa omgång!

Och lycka till Tesen83!

Skönt att veta att jag inte är ensam om detta iaf.... Jag hade så även förra gången jag fick ägglossning med ovitrelle, men då var det tyvärr minus på stickan... Jag har lärt mig att inte känna efter öht, för det är omöjligt att säga vad som skulle kunna vara graviditetssymtom och vad som är ovitrellesymtom.... (jag var helt säker på att jag var gravid första gången och blev så himla besviken....)
  • snorklan
    frucgsvensson skrev 2014-09-22 12:25:35 följande:

Okej! Jag hoppas det. Tyckte att det stramare och värkte under de 9 första dagarna, nu är det inte så mycket.. Jag tycker dessutom att det här med jobb och springa på VUL titt som tätt (dessutom ligger min klinik fem mil från där jag bor och jobbar) är påfrestande som bara den. Jobbar inom vården och det är sjukt svårt att komma ifrån. Det här är inget jag vill berätta i dagsläget på jobbet. Hur gör ni andra när ni måste åka iväg?

Jag håller med om att det är svårt vad man ska säga till andra. Jag har vid ett tillfälle sagt till min dåvande chef att jag genomgick fertilitetsbehandling och därmed ibland behövde gå på läkarbesök. Där jag jobbar nu har jag ofta kunnat gå innan jobbet, eller bara gå lite tidigare, och då har man kunnat hitta på något skäl, alt säga att man ska på läkarbesök. Folk brukar inte fråga mer då. Men om det är så att man är borta mycket, tycker jag att man ska berätta för sin närmaste chef, men man har inte någon skyldighet att berätta för övriga kollegor.
  • snorklan
    bethmoore skrev 2014-10-07 01:10:17 följande:

Gjorde nytt test i söndags, dag 11 efter ovitrell...negativt :(

Läkaren som gjorde inseminationen sa 14 dagar efter det gjordes.

Vad tror ni, finns det nåt hopp? Jag har inga större känningar i brösten alls men mycket molvärk i tjejmagen och ett jäkla humör.

Illa mår jag till o från men tror det beror på metfortminet.

Åhhh det känns tungt nu :(

Blir det inget nu så är det IVF som gäller.

Hur går det för er andra?

Jag skulle vänta ett par dagar och ta ett nytt test. Själva ägglossningen kommer ju ca 2 dagar efter ovitrelle, det betyder att du tagit gravtest ca 9 dagar efter ÄL, vilket är tidigt. Så vänta ett par dagar och testa igen är mitt tips. 
  • snorklan
    frucgsvensson skrev 2014-10-20 23:31:45 följande:

Jag vet faktiskt inte om det har någon koppling, jag drog den själv, hehe. Det står faktiskt ingenting om håravfall som biverkning på fass såg jag nu.

Ja, jag blev lite medtagen och ledsen sist när jag upptäckte att blåsorna inte växt så mycket som jag trodde förra månaden. Första gången jag testade menopur för två år sedan, då hade jag 37IE och upptäckte i samband med en äggledarspolning på dag 7 i cykeln att jag redan var redo att ägglossa! Då gick det undan. Och nu har det gått lite segare. Men hade äl på dag 16/17 så inte så mycket senare än en normal cykel på 28 dagar.

Jag har en hyfsad regelbunden cykel även utan hormoner så jag vet inte om jag faktiskt hjälper till lite själv också med hormoner och sånt.

Tror du inte att tappa hår grejen mer är uttryck för den stress man utsätts för av allt detta, snarare än själva medicinen?
  • snorklan
    JenMark skrev 2014-10-22 21:23:41 följande:

Hej på er, vs ett tag sen.. Fick ju avbryta förra omgången och nu har jag ätit provera och mensen brukar komma dagen efter sista tabletten. Idag är det 3dagar efter och fortfarande ingen mens, känns inte som den är på gång heller Vad är det för fel?

Blir så fruktansvärt trött på mon onormala kropp. Varför kan inget gå lätt för en gångs skull...

När jag äter primolut nor som är samma sak typ så äter jag det i 10 dagar, sen går det två "tablettfria" dagar och sen kommer mensen... så det är normal enl mig iaf. Den kommer säkert snart.
  • snorklan
    JenMark skrev 2014-10-26 00:04:59 följande:
    Har fortfarande inte fått mensen riktigt, blödde igår efter jag va på toa och torkade mig och tänkte att äntligen kommer den! Men idag är den borta, typ bruna flytningar m lite ljusrosa. Brösten ömmar oxå sen nån vecka tillbaka. Jag fattar ingenting. Mensen brukar komma direkt efter sista tabletten ju.

Ger det nån dag till sen måste jag höra med Dr.
    Jag tror nog att det räknas som din mens. Ibland när man tar primolut etc har man ju inte hunnit bygga upp så mycket slemhinna innan, och då kan blödningen bli väldigt liten.
  • snorklan
    frucgsvensson skrev 2014-10-29 10:32:20 följande:

Är det någon som har haft starka hugg och stickningar flera dagar efter ovitrellen? Tog den i söndags och kände ingenting ca 36 timmar efteråt på en ägglossning. Men idag, fyra dagar senare vaknar jag t.om av att jag inte kan ligga raklång på ryggen i sängen för att det hugger så hemskt. Det kommer liksom som attacker kan man säga. Inte så att det inte är hanterbart, men rejält ont.

Haft exakt detta efter ovitrelle, många dagar efter. Som en enorm mensvärk, kramande kramp. Värme och rörelse hjälpte mig.
  • snorklan

Jag har efter tidigare hormonstimuleringar lärt mig att inte dra några slutsatser alls på hur jag mår innan jag vet vad gravtest visar. Det är HELT andra nivåer av hormoner i omlopp, vilket gör att det man känner inte alls behöver spegla nån sanning i om man är gravid eller ej. Ovitrelle lurar ju en dessutom att man är det, det är ju grav-hormon! Så mitt tips är att försöka att inte känna efter så mycket och istället vänta på gravtest.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?