Inlägg från: snorklan |Visa alla inlägg
  • snorklan

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Vattenliljan skrev 2014-07-04 20:16:37 följande:

Ja nu är det nog försent i så fall. Har inga ÄL-tester heller. Men jag hade inte fått någon höjning på tempen idag så jag inbillade mig nog bara... Men lite spännande är det ändå. :)

Sexa på helt enkelt ;)
  • snorklan
    Tesen83 skrev 2014-09-05 09:14:27 följande:

Var på VLU i onsdag på dag nio. Var som jag trodde, det hade inte hänt så mycket så fortsatt spruta med 75 gonal-f. Läkaren ville inte höja dosen då han tror att jag får jätte många ägg helt plötsligt. Blev lite muppig på han och sa att föra gången hände det ju saker när det höjdes till 86.... Han bara mummlade om att jajaja nu kommer helgen så nu håller vi med 75 så ses vi på måndag igen. 

Känner mig som en deppig surmupp...... jajaja bara att vänta tills måndag igen då. 

Hoppas att ni får en trevlig helg! 

Samma för mig, VUL CD 10 igår torsdag, och inte så mycket hade hänt. Har också Gonal-F och har kört med 50, fick öka till 75 och nytt VUL på måndag.
  • snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-11 09:53:00 följande:

Igårkväll kl 22 tog jag min första och förhoppningsvis enda ovitrelle! Ikväll kommer sambon hem och fixar sin del sen är det bara att hoppas! Kan man testa 10 dagar efter ovitrellen eller 10 dagar efter äl?!

Ovitrelle är ute ur kroppen på 10 dagar. Testar du tidigare är det risk för falskt positivt. Jag brukar testa 14 dagar efter ovitrelle.
  • snorklan
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 06:53:45 följande:

Gjorde ett test i morse som visade jättesvagt positivt. Just nu är jag inte speciellt hoppfull ändå eftersom jag små blöder och testet är så svagt. Vågar helt enkelt inte hoppas. :(

Ladda upp bild!!!! Hoppas!!
  • snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-12 11:38:51 följande:

Tjockisbullen2012, hoppas hoppas ändå!:)

Nu är det 37 timmar efter ovitrellen, har haft känningar i vänster sida från och till några timmar. Antar att det är nån aktivitet där inne. Om jag har ägglossning nu på morgon,kan det ta sig om vi har sex ikväll då? Hade även igårkväll.

Det är ju bäst att ha spermierna "på plats" när ägget släpper. Vi har fått rek med sex samma dag samt dagen efter Ovitrelle. Så kör på!

Ang ägglossning så får man det om man har ett ägg att ägglossa! Jag hade en gång en follikel som vi var tveksam till den var så stor så misstänker att den ev var en cysta. Den gången blev det ingen ägglossning.

För att vara säker på om man haft ÄL eller ej så brukar man ta blodprov för att mäta progesteron ca 1v efter Ovitrellesprutan.

Själv ska jag ta min ovitrelle imorgon. 
  • snorklan
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 18:33:25 följande:

Här är två tester från idag, som sagt väldigt svaga och kanske svåra att se via datorn/mobilen men i verkligheten är det ett självklart streck dock väldigt svagt för att vara efter bim. =/

Jag ser något svagt!
  • snorklan
    melissa8601 skrev 2014-09-14 16:20:19 följande:

Annaw85: jo, men bara så pissigt. 8-9 försöket med hormonbehandling nu. 3 veckor till IVF. Sätter all tilltro dit nu. Skulle jag vetat detta hade jag lätt betalat 70tusen förra december.,.

Menar du då 8-9 försök med sprutor, eller även pergo? Har du haft äl dessa försök? Har du blivit gravid någon gång? Jag tycker att det är svårt att veta hur många gånger man rimligtvis ska försöka, har själv gjort ett försök med pergo och är nu på tredje försöket med sprutor.
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?