• JenMark

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej på er, vs ett tag sen.. Fick ju avbryta förra omgången och nu har jag ätit provera och mensen brukar komma dagen efter sista tabletten. Idag är det 3dagar efter och fortfarande ingen mens, känns inte som den är på gång heller Vad är det för fel?

Blir så fruktansvärt trött på mon onormala kropp. Varför kan inget gå lätt för en gångs skull...

• JenMark
    snorklan skrev 2014-10-23 09:16:46 följande:

När jag äter primolut nor som är samma sak typ så äter jag det i 10 dagar, sen går det två "tablettfria" dagar och sen kommer mensen... så det är normal enl mig iaf. Den kommer säkert snart.

Har fortfarande inte fått mensen riktigt, blödde igår efter jag va på toa och torkade mig och tänkte att äntligen kommer den! Men idag är den borta, typ bruna flytningar m lite ljusrosa. Brösten ömmar oxå sen nån vecka tillbaka. Jag fattar ingenting. Mensen brukar komma direkt efter sista tabletten ju.

Ger det nån dag till sen måste jag höra med Dr.
  • JenMark

Nu jäklar, är vi på gång igen! 4e omgången nu då. Börjar spruta 75ie idag, vul nästa vecka på tisdag. Hoppas hoppas hoppas!!

• JenMark

Hej!

Nyss varit hos Dr. Vi hittade två ägg på ca 20mm!! Ev är de samma ägg han såg då min ena äggstock är lite svår att få på bild..

Hur som helst, ska kolla med ÄLtester nu ikv, är de negativt tar jag en till dos puregon. Samma sak imorrn, senast Tors tar jag ä ovitrellen om inte egen ÄL skett Äntligen känns de positivt!

Hoppas hoppas hoppas....

• JenMark

Hörrni, imorrn ska jag ta ovitrellen, vilken tid på dygnet ska jag ta den tro? När sker ÄL så man inte missar den med sexet?

• JenMark
    Donna78 skrev 2014-11-05 21:53:46 följande:

Du ska ta den 36h före sex... Jag tog den kl 9:30 för jag visste att vi kunde ha sex ikväll vid 21:30 *vilket vi just hade*

Aha.. Då tar jag den 06 imorrnbitti å sex på kvällskvisten ????
  • JenMark

Tack för era svar

Ok, då blir sex ikväll å imorrn kväll.

Första ovitrellen denna period, 4e omgången i år.

• JenMark

Kollade med äl-sticka igår, inget utslag. Kollade nu ikväll, fick utslag! Jeeej, hoppas de små simmarna hittar fram nu då sex igår, ikväll å imorrn så borde vi va garderad!

Jag är oxå överviktig, väger ca 75 på mina 160cm.. Hat svårt att gå ner i vikt, pendlar några kilo upp och ner varje månad.

Gick ner ca 20kg för ett antal år sedan på enbart promenader, så borde ju verkligen börja med dessa igen..

• JenMark

Hej på er! 
    Jahapp, så var det denna väntan då... Men jag är rädd att vi missade ÄL, att vi inte tajmade in sexet... :( Känns så. Men vet inte när jag fick ÄL heller, men fick iaf utslag på äl-tester som jag gjorde i flera dagar och hade utslag under 3 dagar.
    Hoppas hoppas.....

En annan fundering, ser att ni skriver om metformin, jag har oxå sånna hemma men äter de inte - blir som många andra, dålig i magen. Kan man äta dessa OM man skulle bli gravid? 
    Skulle verkligen vilja gå ner i vikt, borde även testa på lchf.. Nån mer än jag som har problem med behårig? Börjar få fler å fler strån i ansiktet/halsen - INTE kul... :( :( Nåt man kan göra för att de ska försvinna/bli mindre???

• JenMark
    frucgsvensson skrev 2014-11-11 07:39:53 följande:

Jovisst är det så. Lchf överhuvudtaget är ju diskuterat, både i och utanför vården.

Jenmark: jag har inte så mycket problem med behåring, men kan få några hårda svarta strån under hakan, dom noppar jag bort med pincett. Hur pass mycket behåring har du och vart?

Jag vet ju att många med pco har olika problem med behåring och annat men min pco syns bara på vikten än så länge.

Jag har (än så länge, peppar peppar) några mörka grövre strån i ansiktet som jag noppar bort, men de växer ju skitfort tycker jag! De sitter mest på hakan/halsen. Tycker dock det ploppat upp några nya kring munnen, dock inte mörka.. Men ändå.. :( Skit-pco.

Heoba:
    Jag är oxå hårigare än min sambo, ganska mkt hår på armar å benen, hela benen ända upp både bak å fram....  Men benen rakar jag ju emellanåt (växer dock ut på en dag typ känns de som). 
    Knepigt att inte håret på huvudet kunde va lika snabbväxande och grovt bara :P
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?