Inlägg från: Tjockisbullen2012 |Visa alla inlägg
  • Tjockisbullen2012

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Skönt att ha en plan att se fram emot! Blir det första gången du tar sprutor?

Det är ingen fara, bara att fråga på! Jag har lyckats hålla mig stabil med vikten under sprutandet och det har handlar om något kilo bara eftersom jag håller koll på vikten men när man försöker gå ner i vikt så gör dessa enstaka kilo skillnad. Skulle jag inte vara mitt inne i min viktresa så skulle jag säkert inte vara lika medveten om biverkningarna.

Var på nytt vul idag, hade en äggblåsa på 11 och en på 14. Hoppas på att båda ska växa till sig, det vore skönt att få möjlighet på två ägg denna gång. Ska tillbaka på måndag.

• Tjockisbullen2012

Attlangta: jag hade mellanblödningar när jag körde första omgången då min kropp har en tendens att reagera på hormoner. Samma när jag tog pergotime. Men nu har jag sluppit det de senaste gångerna. Men jag har fått ägglossning varje gång trots detta så de bör inte vara någon fara! Hoppas nästa vul går bra!

Själv var jag på vul igår, hade ett ägg som började bli redo på 16,7 mm och ett som hon inte trodde på som var 14 mm. Sprutade en sista gång igår och så idag blir det ovitrelle och ägglossning på torsdag. Hoppas verkligen på tredje gången gillt. Vore bra start på sommaren. :)

• Tjockisbullen2012

Vattenlinjan: välkommen hit! Du har nog lyckats hamna rätt. Här finns det fler som också kämpar för ett syskon till sina små.

Jag går också på sophia hemmet och tog ägglossningssprutan i tisdag. Hade troligtvis ägglossning igår, kändes som så i alla fall. Någon bim lista har vi inte riktigt då vi är många som ligger väldigt olika till. :)

Hur stort ägg hade du på senaste vul? :)

• Tjockisbullen2012

Vattenlilja: skönt att ett ägg drog ifrån de andra! Jag hade en på 16 något och en lite mindre som hon inte trodde skulle växa men jag hade världens ägglossning som kändes massa på båda sidorna (ett ägg på varje sida) så jag funderar på om båda kanske ändå släppte. :)

• Tjockisbullen2012

Kul att det börjar bli lite ägg i tråden! Mycket mys antar jag att det blir. Själv känner jag inget speciellt egentligen. Massa molande värk men de brukar jag göra. De konstiga är att jag inte fått några biverkningar av ovitrelle. Förra månaden hade jag ömma bröstvårtor några dagar men nu inget. Hur har det varit för er andra mellan gångerna?

• Tjockisbullen2012

Håller med ovanstående. Viktigaste är att det blir precis innan, sen är det klart att det säkert kan vara bra att "fylla på" när ägget väl har släppt men tror att det inte gör någon större skillnad egentligen. Borde duga med de som finns. Sen bör ägget leva ett tag till så kanske kan ni få till en gång senare också bara för att? Du behöver nog inte oroa dig! Finns säkert en hel del simmare där inne reda som tävlar förfullt. :)

• Tjockisbullen2012

Jenmark: känner så igen mig när det känns i kroppen att något är på gång och man blir osäker på om det är dags tidigare. Men för mig har det aldrig varit tidigare även om jag trott det. Du har säkert ägglossning på gång men inte så pass att du inte kan vänta till vulet imorgon skulle jag gissa på. Det är nog väldigt ovanligt att det växer mer än 2 mm per dag. Så jag tror nog att du kan vänta. :)

Jag har också en äggstock som är gömd och svår att hitta men hittills har det lyckats få en bra bild efter lite letande och tryckande. Så jag skulle tro att de skulle ha sett något trots att den är lite gömd. :)

• Tjockisbullen2012

Vattenlilja: kanske var det någon efterkänning av att skalet (som äggblåsan låg i) drar ihop sig som du kände. Tror de är rätt vanligt att det hugger och drar lite efter ägglossning. Och även om det nu skulle vara en senare ägglossning så borde det finnas några små rackare kvar där som väntar.

• Tjockisbullen2012

Känner igen mig fullständigt! Mannen och jag är båda mest sugna när jag har mens och precis efter. Men så fort jag har ägglossning så tappar vi båda suget och måste verkligen anstränga oss för att få till det. Sen efter ägglossning är vi så less på all planerad sex så då blir det knappt något heller. Riktigt frustrerande. Tror att det mest har att göra att man vill så gärna att man lätt blir stressad och då känner press och då försvinner suget.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?