Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Vattenliljan: ja, jag vet inte. Känner mig osäker just denna gång. Jag har testat vid tre tillfällen med ältest nu (jobbat natten så det blir lite tokigt med testandet) och det är negativt. Jag vet att man inte ska dra ut Stickan och titta på strecken på clearblues för att det är missvisande, men så gjorde jag ju det ändå och teststrecket är jätteljust. Jag har för mig att när jag fått positivt så har det varit starkt. Men, som sagt. Det är ju ett tag kvar till torsdag och jag vet att äggblåsan måste få mogna på sig lite till.

• frucgsvensson

Enboll: åh :( vad tråkigt! Jag känner också en enorm sorg över detta. Är ivf uteslutet för er? Kan ju ändå säga igen (fast jag själv tycker likadant som dig) att tre försök faktiskt inte är så mycket! Det tar som sagt upp till ett år för andra, och nu har vi ju båda vi två haft ägglossning tre gånger, alltså tre chanser! Tänk vad mycket det är som ska klaffa egentligen. Det är ju sjukt hur mycket barn det finns med tanke på allt som ska klaffa. Kämpa på nu!

• frucgsvensson

Mandelmassa: Jag frågade min läkare hur vanligt det var att ovitrellen inte gav ägglossning, och han sa att det inte alls är vanligt! Till 99% säkerhet så får man ägglossning med den. Att du inte har några biverknibgar/symtom efter behöver ju inte betyda någonting. Får du symtom på andra mediciner som det står om i bipacksedeln? Det händer inte ofta för min del att jag får några biverkningar av t.ex penecellin osv. Håller tummarna att det går vägen för er! :)

• frucgsvensson

EnBoll: Ahaa, okej. Jag förstår att inte de pengarna finns kanske heller. Vad kostar det egentligen?

Ja, vi funderar på ivf. Mest bara för att vi vet egentligen inte hur äggkvaliteten är, och att det såklart ger större chans eftersom det är så kontrollerat. Men jag tog upp detta med sköterskan där jag går och hon tyckte absolut att det kan vara en idé att gå vidare, mest för att bespara oss känslomässigt. Jag frågade också om det var absolut onödigt att vi gör dom här hormonbehandlingarna, men det tyckte hon inte. Hon sa att läkaren jag går till är väldigt rak i den här frågan och han skulle absolut säga till om han tycker att vi borde gå vidare, och det har han inte gjort. Jag reagerar väldigt bra på behandlingen och det gäller ju att det ska klaffa. Jag har dessutom blivit gravid på pergotime enkelkur, som blev ett missfall två dagar efter plusset. Sen kan ju vad som helst ha hänt med äggkvaliteten sedan dess såklart. Men, vi funderar mest på ivf pga det känslomässiga alltså. Och chanserna såklart. Men vi ska försöka ett par gånger till med det här.

• frucgsvensson

Jenmark: kan det vara så knepigt att du inte fick någon ägglossning denna månad? Har inte hängt med i allas historier, men använder du ovitrelle? Känns ju som att det är mest sannolikt att en ägglossning uteblev, varför skulle mensen annars inte komma om du inte heller är gravid?! Man blir bra brydd på sin kropp alltså! Jag förstår din frustration. Hoppas du får något vettigt svar av ett VUL.

• frucgsvensson

Åh, står inför ett jäkla dilemma nu! Jag har testat flera gånger med äl-test idag för jag har känt att det är på G. Nu ikväll fick jag utslag! Och kliniken vill egentligen att jag ska ta ovitrellen på morgonen. Alltså förmodar jag att dom tycker att man ska ta ältest på morgonen och när jag får glad gubbe så tar jag ovitrellen då. Men nu fick jag ju ingen glad gubbe imorse. Ska jag ta ovitrellen imorgonbitti eller ska jag ta den nu?!

• frucgsvensson

Jag tog aldrig ovitrellen igårkväll, däremot fick vi till det inatt (har en man som har en tendens till att vakna mitt i natten och vara sugen, haha). Så tog ovitrellen nu på morgonen som jag brukar göra, eller ja, vid lunchtid idag. Får se hur det blir nudå :)

• frucgsvensson

Här har ägglossningen nyss varit. Vi har inte varit het på gröten alls denna gång. Vi fick bara till det en gång klockan fyra på morgonen samma dag (morgon) som jag tog ovitrellen. Tog den vid lunch den dagen. Tror ni att det finns någon chans ändå? Vi har varit så jäkla upptagna med att flytta/flyttstäda, riva i nya huset plus att jag jobbat natt. Har knappt funnits tid till en puss liksom.. Blir det inget denna gång så kommer jag inte kunna släppa och klandra mig själv att det blev så dåligt sexande. Har dessutom känt av att ägglossningen har varit stark och bra (om man nu kan känna det). Har haft väldig molvärk, hugg och massor av älsekret. Hoppas kan man ju men nä, inga stora förhoppningar.

• frucgsvensson

Mandelmassa: jag vill inte sänka dina förväntningar på något vis, men jag tycker att det där låter som magkatarr. Då får man det här suget, blir hungrig, äter, blir fort hungrig igen, mår illa då man inte äter och halsbränna. Har haft det flera gånger så jag känner igen symtomen. Men hoppas visserligen på att det är en graviditet, SÅKLART! :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?