Inlägg från: Vattenliljan |Visa alla inlägg
  • Vattenliljan

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Gjorde en ny tråd om detta för jag såg inte den här, men nu kan jag ju ta bort min!

Jag heter Alexandra, är 26 år, och går på Sophiahemmet i Stockholm. Har kört Puregon i ett par veckor nu och fick besked idag att jag får ta Ovitrelle på söndag. Nu kör vi! :)

Bakgrund: Slutade med preventivmedel 2010, fick börja med Pergotime redan efter några månader då jag bara har mens 1-2 ggr/år. Fick aldrig nån ägglossning. Gick vidare till hormonbehandlingar (på Sophiahemmet) jan-maj 2012, utan resultat. Fick sedan tid till IVF augusti 2012 och lyckades på första försöket, har nu en son på ca 13 månader. I augusti 2013 började vi försöka igen, med hormonbehandling, men det ville sig inte. Har nu under våren gjort två IVF-försök (med frysta ägg) som slutade i ett missfall och ett minus. Då vi inte har råd med fler IVF:er kör vi nu på "vanliga" hormonbehandlingar igen och hoppas på att det förr eller senare ska ge oss ett syskon till lilleman!

Finns det nån BIM-lista i tråden? Intressant att se vilka som är i samma sits och att kunna följa varandra. :)

• Vattenliljan

Tjockisbullen2012: Åh vad spännande! Då håller jag tummarna för att ett lite embryo vill börja gro hos dig. :) På mitt VUL imorse hade jag en äggblåsa på 16-17 mm (hon fick 16,4 på första mätningen och 17,3 på andra om jag minns rätt). Sen var det några mindre, men inga över 10 mm så känns bra. I onsdags hade jag nämligen 3-4 stycken kring 10 mm och var rädd att allihop skulle växa sig stora, då det hänt förut. BIM blir den 16 juni. Pirrigt!

• Vattenliljan

Aha, vad spännande! Jag föredrar ett ägg för jag vill då inte ha tvillingar. ;) Samtidigt ökar man ju chansen med två så det är lurigt det där! Du har BIM den 10:e eller?

• Vattenliljan

Är det förresten nån som vet vad man har för procents chans att bli gravid när man gör den här typen av behandling? Det är ju olika för alla, men rent generellt menar jag alltså.

När jag gjorde IVF fick jag veta att jag hade knappt 30% och knappt 40% chans (olika ålder på embryona). Det här lär väl vara rätt mycket lägre, eftersom spermien måste göra jobbet med befruktning själv, så att säga? :p

• Vattenliljan

Vad kul att vi är några stycken som har äggblåsor på G! Jag tog ÄL-spruta igår så ÄL borde inträffa ganska exakt just nu. Ja, om det är precis 36 timmar senare vill säga. Jag tror att jag kanske hade lite ÄL-flytningar på förmiddagen, men utöver det har jag inte märkt av något. Tror inte jag haft några symptom de andra gångerna heller. Min ägglossning vill visst vara lite hemlig. :p

• Vattenliljan

Nu blir jag stressad! Var mitt i ett Zumbapass när jag började få ont på höger sida (det var där jag hade en mogen äggblåsa). Men en stund efter att jag suttit och tagit det lugnt försvann det. Tror ni att det kan vara något ÄL-symptom (borde ju haft ÄL natten till tisdag) eller är det bara nån annan krämpa från träningen? Har aldrig känt av nånting när jag haft ÄL så jag vet inte hur det känns. :S

• Vattenliljan

Ja, jag hoppas det, för vi hade inte sex igårkväll heller som det var planerat. :( Ingen av oss var på humör och vi var jättetrötta. Sådär är det jämt för oss! När vi "ska" ha sex - då är vi inte alls sugna på det. Men när det inte spelar nån roll (när vi gjort IVF t.ex.), då har det blivit desto mer mys. Så himla dumt. Nån annan som känner igen det?

• Vattenliljan

Men åh vad tråkigt JenMark! :( Det har hänt även mig. Sommaren är inte riktigt lika njutningsbar när man har fertilitetsproblem. Dumma kliniker som inte kan ha öppet...

• Vattenliljan

Här är det BIM den 16:e, så det börjar närma sig... Har inte känt något alls, förutom att jag har lite mer flytningar än vanligt. När jag varit gravid tidigare har symptomen kommit frunt BIM om jag minns rätt (första gången blev jag överstimulerad så då var det svårt att skilja på grav.tecken och överstimuleringssymptom), så jag går inte och nojjar så mycket över det. Däremot önskar jag att den här veckan bara kan gå jättefort så att jag kan testa och få veta bara. Oavsett om det är positivt eller negativt.

• Vattenliljan

Vad tråkigt att det inte blev nåt den här gången! Om det inte blir nåt för oss nu kommer jag också försöka att bara njuta av sommaren och tänka på annat. :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?