Inlägg från: minerva123 |Visa alla inlägg
  • minerva123

Amma eller ersättning?

Ledilnaan skrev 2014-02-19 14:49:14 följande:
    Testa att dra ner på den mjölk du själv dricker, mina barn fick ont i magen om jag drack vanlig mjölk, så jag drack laktosfritt med jag ammade och då skrek de mindre. Sen får de flesta bebisar magknip en period av första bebistiden.

Laktosintolerans är extremt ovanligt bland spädbarn, dessutom är bröstmjölken full med laktos. Så att äta laktosfritt är ingen ide. Däremot är allergi mot mjölkprotein inte så ovanligt men då ska man undvika alla mjölkprodukter (laktosfritt räcker inte).
  • minerva123
    Ledilnaan skrev 2014-02-20 20:54:11 följande:
    Jag menar inte att småbarn har laktosintolerans, men att dricka vanlig komjölk när man ammar de första månaderna kan störa deras magar. Jag märkte direkt på mina barn om jag drack vanlig mjölk, de reagerade direkt. Sen när de blev äldre (3-4 mån) så kunde jag dricka vanlig mjölk utan att de reagerade.

Jag tyckte du skrev att det blev bättre när du drack laktosfritt?
  • minerva123
    Ledilnaan skrev 2014-02-21 14:06:40 följande:
    Barnens magar blev bättre när jag drack laktosfritt, för de kände av när jag drack vanlig komjölk när de var nyfödda till 3-4 mån, sen har de inte känt av mjölken.

Men laktosfri mjölk innehåller exakt lika mycket mjölkprotein som ickelaktosfri mjölk. Så om bebisen inte tål mjölkprotein så är det lika illa vilket man än dricker. Och laktos tål ju absoluta majoriteten av alla spädbarn, det har vi ju redan konstaterat.
  • minerva123
    Ledilnaan skrev 2014-02-22 17:04:10 följande:
    Tror du att jag ljuger, när jag säger att mina barn blev bättre i magen när jag drack laktosfritt!? När ens barn skriker så får man prova allt för att hitta vad som funkar. Spelar ingen roll att spädbarn BRUKAR tåla laktosen, det innefattar inte alla barn. Jag försöker ge TS råd, snälla sluta tjafsa emot mig!

Okej. :/
Svar på tråden Amma eller ersättning?