• anyXX

tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?

Brio sitty kanske? Den är billig begagnad och funkar till stora barn. Vi använder vår främst tillfyraåringen (att jag låterhonom åka vagn, skäms på mig!)men sexåringen på 110 cm och 17 kg kan också åka i den.

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    hannis skrev 2014-02-19 07:44:39 följande:
    De som inte förstår behovet av vagn till en 3-4 åring går antingen inga snabba långpromenader med barn eller så har de fantastiska underbarn som klarar att gå långt och snabbt i alla väder och trots att de är sjuka eller trötta. För jo, det finns föräldrar som måste promenera ändå och då är vagn nödvändigt. Så tröttsamt med folk som inte kan svara på frågan utan i stället måste ifrågasätta allt jämt...

Precis har man hund och vill gå en rask promenad på 5-10 km undrar jag vilket barn som klarar det varannan dag eller så.
    flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX

En motfråga till er som inte har barnen i vagn: tar ni bilen överallt? Går ni promenader i motionssyfte och isåfall hur långa? En promenad på 3 km som tar en timme blir knappast bra motion varken för mig eller min hund. Hur resonerar ni kring det?

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    Amanda84 skrev 2014-02-19 08:23:27 följande:
    Om treåringen inte kan gå så mycket så tror jag att landstinget kan sponsra rullstol. Det är minre förnedrande än att sätta ett så stort barn i vagn.

Har du ett barn på tre år som kan gå en mil? Wow jag är imponerad!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    Rocket Mania skrev 2014-02-19 08:28:15 följande:
    TS 3-åring är nästan lika stor som en 5-6-åring, de benen borde väl klara av att gå?  Min unge är snart 6 och är inte ens 105 cm lång, hon går bra mkt längre än 3 km och inte i snigeltakt heller. Vi brukar ta springcykeln till henne. Eller cykeln men en 3-åring cyklar nog inte? Annars går hon och har gjort så sedan flera år tillbaka. Även långpromenader.

Alla barn är olika. Min sexåring har inte lärt sig cykla än och dessutom är det svårt att cykla på skogsstigar. Hon kan gå 5 km men det blir knappast någon motionspromenad för mig som vill gå fort och helst springa. Nej jag brukar inte köra henne i vagn men hon hade knappast känt sig förnedrad om jag gjort det. Fast hon är ju liten för sin ålder så det är inte lika tabus omför ts dotter tydligen. Min fyraåring orkar inte gå 5 km och jag kör honom i vagn när det behövs :)
    flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden tips bra vagn till 3 åring på 19kg ?