Skrev långt svar om vad jag pratat med BM om och lyckades trycka på back, så det försvann. Lång historia kort: det finns för lite att se än och de mest kritiska veckorna är kvar, så jag avvaktar och ser hur det utvecklar sig.
Gotland låter härligt! Varomkring tänkte ni bo? Tar gärna emot tips till en annan gång Jag gillar lugnet på östra sidan, men har bara varit där innan vi fick barn. Tänker mig att söder om Visby borde vara bra med barn, eller längst i söder för den delen. Förra gången bodde vi strax norr om Visby och hade en golfbana som granne. Inte helt lyckat när E var med och man fick åka iväg för att "bara vara". Mannen spelar förvisso, men var inte sugen på att gå ut ensam. Pensionatet var fint, men bilderna på omgivningen som vi såg på nätet stämde inte riktigt med verkligheten.
I år blir det hur som helst en kombo på Jylland. Vi tänkte hyra stuga på Lalandia som är en semesterby med vattenland. Sen gör vi dagsutflykter till Legoland och Givskud Zoo. Väldigt barnfokuserat, men mannen och jag åker nog iväg själva på något vuxet under senvåren. Jag tänker att ett vattenland borde vara rena drömmen när magen börjar bli tung, eller vad tror ni?
Förra året var vi i Mumindalen (Åbo) och bodde på ett hotell med vattenland. Det blev Mumin på dagarna och plask på kvällarna. Precis som det blir i år var det också väldigt barnfokuserat, men vi hade superkul allihop. Kan varmt rekommenderas, iaf om ens barn känner till Mumin. Bäst är att boka Mumindalen via sitt hotell, eftersom de ofta har hemsidor på svenska. Det har Mumindalen också, fram tills dess att man ska välja biljettyp. Sen är det rena grekiskan....eller ja...finskan. Vi lyckades iaf inte klura ut vilken sorts biljett vi skulle ha från deras sida.