Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan
    Ollibolli skrev 2014-02-17 14:58:24 följande:
    Nej, har faktiskt inte gjort det då han inte är riktigt sex månader än. Men jag får väl koka lite morot och ge honom. Men det är ju inte sådana mängder så att han blir mätt. 1-2 tsk är ju ingenting...
    Nej, jag vet. Tänkte mest att man kunde ha blandat ersättning med t.ex. gröt om han börjat lite med det. En liten klick katrinplommonpuré tillsammans med ersättningen etc. Bara för att få lite välbekant smak på det nya. Sällan de snabbt bara gladeligen stoppar i sig obekanta smaker i större mängder. Dum fråga, men varför pumpade du inte ur lite innan du tog pillret?
  • Flickan och kråkan

Jag hade testat att gå ut och försökt mata. Har i och för sig aldrig testat med just ersättning men alla mina barn har en tendens att pröva på saker ute (inte minst ätbara saker) som de aldrig skulle gjort inne (oavsett ålder). Blir lite distraherade av annat antar jag.....gapar av bara farten .

• Flickan och kråkan
    Ollibolli skrev 2014-02-17 15:05:59 följande:
    Testade att pumpa! Men jag är väl avvikande, kommer bara några droppar när jag pumpar, trots att jag har hur mkt som helst i tuttarna... 
    Jag har också svårt att pumpa. Har också mycket mjölk. Det är inte särskilt ovanligt.
  • Flickan och kråkan
    Ollibolli skrev 2014-02-17 15:08:40 följande:
    Nu har jag satt upp fötterna på bordet och har honom i knät, med bakhuvudet på mina knän. Gungar honom lite fram och tillbaka och har fått i honom några skedar...

Tack för tipset om att gå ut! Ska jag testa om det blir omöjligt Glad
    Heja heja
Svar på tråden Hur tusan ska jag få i bebisen ersättning???