• Sensitiveguy

Mona Sahlin eller Gudrun Schyman?

Vem föredrar du?

Båda är ju relativt känslostyrda politiker, men ack så ideologiskt övertygade och drivna människor.

Feministiska tillmälen irrelevanta här.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mona Sahlin eller Gudrun Schyman?
  • Plopps80
    Göteborg66 skrev 2014-02-19 08:57:00 följande:
    Hahaha! Vilka skulle se dom som ett hot! Den ena har stöd av 0.2-0.4% av befolkningen och den andra lyckades blia va med 1/3 av partiets anhängare innan hon fick sparken! Hot???

Ha ha ha. Ja jösses vilket hot. En hope grisar hade fått mer stöd än dessa två pappskallar!
  • Gert

Det är som att välja mellan pest och kolera.

• MuppinCowboy
    Plopps80 skrev 2014-02-18 11:42:27 följande:
    Bägge två är lika sopiga i huvudet så jag kan inte rösta. Vad väljer man: Aids eller ebola....
    Själv då?

Vad har du för meriter att visa? Kanske partiledare för något patriotiskt svenskt parti typ 'nationalblonda ultra sverigepartiet'? något annat parti?
    Vad har du själv åstadkommit?

Att sitta och vara nedlåtande på ett internetforum räknas inte, men låt oss få höra hur framgångsrik du är, och smart.. och rik..snygg, det är väl ingen som tror du skulle hävda något annat.
    Dumhet diskriminerar inte
  • gauda
    Plopps80 skrev 2014-02-19 09:42:28 följande:

Ha ha ha. Ja jösses vilket hot. En hope grisar hade fått mer stöd än dessa två pappskallar!
  • gauda
    Gert skrev 2014-02-23 01:21:55 följande:
    Det är som att välja mellan pest och kolera.
  • Mentat

Det beror på vad man menar med "föredrar". Schymans politiska åsikter med dess inslag av både kommunism och sexism är direkt avskyvärda och motbjudande men hon är en i min mening betydligt skickligare politiker än Sahlin.

• Sensitiveguy
    Mentat skrev 2014-02-24 13:13:21 följande:
    Det beror på vad man menar med "föredrar". Schymans politiska åsikter med dess inslag av både kommunism och sexism är direkt avskyvärda och motbjudande men hon är en i min mening betydligt skickligare politiker än Sahlin.

Håller väl devis med, jag syftade på dem som politiker, även om de rätta åsikterna ibland krävs för att man skall gilla vederbörande.
  • Mentat
    Sensitiveguy skrev 2014-02-24 13:31:51 följande:

Håller väl devis med, jag syftade på dem som politiker, även om de rätta åsikterna ibland krävs för att man skall gilla vederbörande.
    Jag brukar säga att två av Sveriges skickligaste politiker är Gudrun Schyman och Alf Svensson.
    Det är inte så många som gillar bägges åsikter...
  • MuppinCowboy
    Mentat skrev 2014-02-24 13:13:21 följande:
    Ja man undrar vad dessa nedlåtande människor själva åstadkommit, förutom att vara nedlåtande på internetforum.

Men men, man kanske lyckats klämma fram ett par barn och anser det vara en strålande bedrift vad vet jag
    Dumhet diskriminerar inte
  • Sensitiveguy
    Mentat skrev 2014-02-24 14:25:11 följande:
    Jag brukar säga att två av Sveriges skickligaste politiker är Gudrun Schyman och Alf Svensson.

Det är inte så många som gillar bägges åsikter...

Nej, det är ju kul att de bryter den föreställningen. Vår statsminister tycker jag är opersonlig och tråkig.
Svar på tråden Mona Sahlin eller Gudrun Schyman?