• Sensitiveguy

Mona Sahlin eller Gudrun Schyman?

Vem föredrar du?

Båda är ju relativt känslostyrda politiker, men ack så ideologiskt övertygade och drivna människor.

Feministiska tillmälen irrelevanta här.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mona Sahlin eller Gudrun Schyman?
  • Sensitiveguy
    Fagerlund skrev 2014-02-17 10:23:16 följande:
    Mona Sahlin (och Annie Lööf) blev inkvoterad som partiledare. Med känt resultat för opinionen.

Källa?
  • elyse

Schyman alla gånger! Hon växte verkligen i Fittstim-dokumentären som gick för nån vecka sedan - en sådan distans till feminism trodde jag faktiskt inte att hon hade.

Sahlin har jag alltid upplevt som inkvoterad för sitt köns skull. 

• Sensitiveguy
    Bling1975 skrev 2014-02-17 19:50:53 följande:
    Gudrun helt klart. Vi har inte alltid samma åsikter i allt när det gäller politiken men hon är ändå en människa jag verkligen beundrar.

Agree.
  • Cal XVI Gustf

Gudrun Schyman i så fall. Mona Sahlin är en sån total sopa.

• Sensitiveguy
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-17 20:55:09 följande:
    Gudrun Schyman i så fall. Mona Sahlin är en sån total sopa.

Ja, fru Schyman har en fin ledning i pollen.
  • anibananiii

Måste man välja?? Båda är bra på olika sätt, vill inte ha ett Sverige utan någon av dom.
    Jag är inte alls förtjust i Gudrun S men hon gör ett viktigt arbete. Mona Sahlin tilltalar mig mycket, mycket mer, men hon kämpar å andra sidan inte så mycket för feminism.
    Som vän eller granne skulle jag välja Mona Sahlin alla gånger men som statsminister kanske det skulle bli Gudrun... Kanske..

• Flash Gordon
    Sensitiveguy skrev 2014-02-17 20:49:25 följande:

Ingenting, men de är ju två framstående kvinnor i politiken, obestridbart.

Synonymer till "Framstående":

Framstående
    märklig, betydande, berömd, betydelsefull, stor, skicklig, utmärkt, eminent, utomordentlig, ansedd, prominent, bemärkt, celeber

Jag vet inte om alla de passar in på Mona och Gudrun ...

Märklig, betydelsefull (fast på ett negativt sätt) och berömd - ja.

Ansedd, skicklig och utmärkt - nä, inte direkt.

Särskilt gäller detta Mona.
  • taquine

Som att välja melklan pest &kolera eller rabies, vidriga kärringar båda tvåKräks

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • petersson
    taquine skrev 2014-02-18 04:37:22 följande:
    Som att välja melklan pest &kolera eller rabies, vidriga kärringar båda tvåKräks

Tvärtom underbara feminister som dessutom debatterar åttor runt vilken hobbypolitiker soim helst
  • taquine
    petersson skrev 2014-02-18 04:43:07 följande:

Tvärtom underbara feminister som dessutom debatterar åttor runt vilken hobbypolitiker soim helst
    Ha ha ok , den ena alkistant som kissar ner sig på bio, den andra med en släpig stockholmsdialekt som får en döv att rysa samt måste photoshoppas till förbannelse för at visas på bild...Ohh underbara feminister Solig
Svar på tråden Mona Sahlin eller Gudrun Schyman?