Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk MP?

Andrers skrev 2014-04-19 22:18:25 följande:
    Det går inte att ta upp homeopati med en miljöpartistisk politiker utan att denne  förnekar , bagatelliserar och sopar under mattan. 

De försöker att ge sken av att vara mot  homeopati men sedan brukar det krypa fram att de faktiskt inte är så mycket emot trots allt. Homeopati är ju "lagligt" då måste man acceptera att....... Ja! Hur mycket måste man acceptera då. Att många av deras politiker tror på humbug? Att flera av deras politiker lever på humbug? Att flera av deras politiker arbetar politiskt och motionerar för humbug? 

En röst på miljöpartiet är en röst på dubbelmoral och kvacksalveri.
    Det är meningslöst att diskutera med dig.
    Du kan inte förstå skriven svenska.
    Du bekräftar bara mina tankar om MP-hatarnas intellektuella förmågor.

Bye-bye
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • themia
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-20 02:17:53 följande:
    En kritisk miljöpartist förklarar på sin facebooksida:

m.facebook.com/tomasmelin/posts/1015197474329...

"Det som har hänt är helt enkelt att Mp gått ut med ett förslag som inte håller och som partiet inte kan stå för, vilket man sedan inte velat erkänna. Istället har man försökt mörka och försökt komma undan genom att skylla på att journalisterna ska ha ”missförstått” och rentav genom att måla ut Åsa som nån form av idiot som inte har vet vad hon pratar om alls. När hon sa mer eller mindre precis det som stod i förslaget.

Visst är det pinsamt när det blir så fel. Men inte alls lika pinsamt som att MP hanterar misstaget så erbarmligt dåligt. Det visar också på stora problem inom det team som hanterat frågan. Antingen genom att de inte förstått att de själva gjort fel, vilket i så fall är en allvarlig intellektuell brist, eller genom att de faktiskt trott att de ska komma undan med att ljuga, mörka och skylla ifrån sig misstaget, vilket är arrogant.

Som medlem är jag besviken över agerandet. Vi ska vara ett öppet parti, och det innebär också att man tar ansvar när de förslag man lägger visar sig inte vara helt genomtänkta. Jag ser också hur många partikamrater under dagen försvarat partiets agerande, och blir ledsen när jag nu inser att också de blivit förda bakom ljuset."
    Det är tråkigt när sådant händer. Tyvärr finns det alltid folk som är rädda för sanningen, men den kommer alltid fram förr eller senare.
    Nu är sånt knappast unikt för Miljöpartiet, om det kan vara en tröst.
    Det lär väl bli räfst och rättarting på kongressen.
  • themia
    grind skrev 2014-04-20 22:52:08 följande:
    Spelar ingen roll. En grupp missgynnas givetvis om dess ledare inte ser till enbart deras intresse, vilket MP inte gör.
    Que?
  • themia
    grind skrev 2014-04-21 07:09:42 följande:
    Vad är det du inte förstår?

Allt utgår från den mindre gruppen. Detta är ren och skär logik då du utgör en större andel av familjen än världen. Du spenderar också majoriteten av den fria tiden med dem. Som familjefar (och ledare av familjen) är det självklart att tänka utifrån:

* Familjens intressen i första hand.
    * Statens intresse i andra hand.
    * Världens intressen i tredje hand.

MP:s politik är som om jag skulle säga till mina barn att de måste flytta ut ur sina rum och in i klädkammaren för att jag måste öppna härbärge då staten vill förbättra situationen för uteliggare. MP har fokus på världen och inte de människor de företräder.
    Det är det ständiga gynnandet av den lilla gruppen, familjens bästa;, stadsdelens bästa; kommunens bästa; landets bästa som har lett fram till att ingen tar på sig ansvaret för jordens bästa.

Resultatet av det synsättet är att vi nu befinner oss i en situation när livet (alltså även din familj) på jorden är hotat, om inte drastiska åtgärder vidtas under detta århundrade.
    Och med drastiska menar jag åtgärder kommer att i grunden förändra allas våra liv.
    Förändringen behöver dock inte enbart bli till det sämre om den gröna rörelsen får bestämma.
  • themia
    Rataxes skrev 2014-04-21 10:09:03 följande:
    Jag får lite Gröna Khmer-vibbar av den sista meningen Obestämd
    Ja så kan det kännas, när man plötsligt kommer till insikt om allvaret i det egna ansvaret.
  • themia
    ulfsas skrev 2014-04-21 10:15:42 följande:
    Du skall ut på fälten bevakad av grönklädda (MP)-milishen...Alla som protesterar eller bär glasögon.....Död
    Och ditt alternativ?
    Skit i miljön - full fart rakt in i väggen! 
  • themia
    grind skrev 2014-04-21 18:36:49 följande:
    Eftersom Sveriges bidrag varken gör till eller från så påverkas inte världsklimatet. Vi utgör en promille av världens befolkning. Om vi så helt skulle stoppa våra utsläpp skulle det inte märkas.

Den enda effekten blir således att vi havererar Sveriges ekonomi.
    Så kan varje promille av världens befolkning resonera.
    Ergo: Inget händer.
  • themia
    Galna kattkvinnan skrev 2014-05-02 18:24:56 följande:
    Jag tycker att det är fascinerande att det fortfarande finns dom som tror att det här "gröna" stollepartiet är som alla andra och inte inser vilka mörka krafter som drar i tåtarna för att åstadkomma total förödelse och destruktiv anarki.

ALLA - sympatisörer som icke-sympatisörer borde höra denna granskning av MP som "Granskning Sverige" utförde för ett tag sedan. Bla. så framkommer det att detta drogliberala tokparti är sprunget ur fascismen och anarkism (tillsammans med all annan galenskap). det är en skam att vi har ett sådant parti i vår riksdag och det är dags nu att vi ser till att dom lämnar maktens korridorer för gott innan dom ställt till med mer skada.

" target="_blank">

Och vilket "stolleparti" representerar du själv?

Av den intellektuella nivån på ditt bidrag, är man naturligtvis frestad att tro SD eller något ännu värre.
    Att skaffa sin bildning från Youtubeklipp kan lätt leda till galenskap, om man saknar en kritisk hållning.
  • themia
    Runes skrev 2014-05-07 02:30:29 följande:
    Folk luras av namnet
    Konstig invändning.

Är Moderaterna verkligen moderata?
    Är Folkpartiet verkligen ett part för hela folket?
    Centerpartiet är numera ett högerparti.
    Kristdemokraterna är knappast särskilt kristna.
    Sverigedemokraternas demokratiska förankring är synnerligen tvivelaktig
    Vänsterpartiet har svårt att bli av med sitt ursprung.

De enda partier som lever upp till sina namn är MP och FI.
  • themia
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 08:55:37 följande:

Fast de är inte med och styr. Är du verkligen säker på att de driver idén att Tyskland ska ersätta kärnkraft med kol och gas? Eller hade de en annan plan?

Det som händer i Tyskland är väl, om man ska resonera på detta sätt (vilket jag inte tycker att man kan), ett exempel på hur energipolitiken blir när Kristdemokrater är största parti?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?