Rutgers skrev 2015-05-10 23:11:33 följande:
Det är bara för svågern skall vara inhyrd som utredare.
Om SD vill så är det bara att helt enkelt rösta på alliansens budget och inte ha en egen för att sätta regeringen på pottkanten. Grejen är den att före SD kom in i riksdagen så såg S till att ha V+MP med sig och ha 51+ så röstningen var klar. Men nu har inte vänsterkanten 51+ så de klagar på någon annan som alla andra politiker alltid gjort.
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Allianspartierna säger att de inte kommer att gå fram med en gemensam budget och även om SD skulle rösta på M:s budget så räcker det inte mot S, MP och V.
Både de rödgröna och alliansen är mycket kritiska till SDs agerande under budgetomröstningen. Diskussionen gäller för övrigt bara budgetomröstningar. Vid all annan omröstning är alla partier självklart fria att rösta som de vill.
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att s.k sverigevänner är så pigga på att slänga ut Sverige i politiskt kaos. Jag vill ha politiker som tar ansvar för landet. De som har för avsikt att göra riksdagen till en lekstuga tycker jag kan syssla med annat.