Andrers skrev 2014-04-17 04:10:06 följande:
Hur kan det då komma sig att miljöpartister kommer med så många konstiga motioner och att de låter kvackare bli politiker. De kanske är välutbildade men kraven på universiteten är faktiskt väldigt låga. Man behöver inte vara speciellt duktig för att klara av en akademisk utbildning.
Och hur kan du vara politiker i detta parti utan att känna till deras inre stridigheter. Det förvånar mig faktiskt.
Om du tog upp verkliga problem, skulle jag kunna ge ordentliga svar, men du pekar på väldigt konstiga sidospår.
"Konstiga motioner"
Vad är det, och vem avgör att de är konstiga? Du?
"Låter kvackare bli politiker"
Alla får bli politiker, som vill göra en insats för sitt parti. Vilket yrke man har spelar ingen roll, så länge man inte ägnar sig olagligheter, och homeopati är inte olagligt i Sverige.
Samma gäller i alla alla partier utom SD som utesluter folk för att dom vågar säga högt vad dom tänker.
Att kraven på universiteten är för låga håller jag med om. Det är ett problem som bottnar i att kraven i grundskolan och gymnasierna också är för låga.
Såklart jag känner till "partiets inre stridigheter". Sådana avgörs på kongressen varje år.
Men ett lokalt bråk i någon lokalavdelning nånstans i landet är ingen "inre stridighet". Det är bara någon medlem som kommit på kant med sin lokala ledning.
Tror du inte att sånt förekommer i andra partier?